trizs77 Creative Commons License 2017.04.19 0 10 111649

Amikor az Ik-412-k égni kezdtek, idehaza, itt, e topikokon is naaagy felzúdulás támada.

Ok.

 

Akkor még Brüsszelben éltem.

Az egyik akkori BKV buszos főnök megkeresett (nem Sz.L.), hogy mi a véleményem a dologról, hogyan lehet ezt csökkenteni?.

 

Azt válaszoltam, hogy : gőzborotva + gőzborotva + gőzborotva + autóvillamossági szerelő vezetékmérővel.

 

Nyilván ez nem új buszokra vonatkozik.

 

--------------------------

 

 

Azon közlekedésmérnök generációhoz tartozom (sajnos) akiknek még tanulniuk kellett gőzmozdony szerkesztést, függetlenül attól, hogy már tizen éve nem gyártottak akkor gőzmozdonyt.

Azoknak is akik autógépészek lettek, akik hajógépészek lettek, mindenkinek.

Hála Istennek mi már csak egy évig tanultuk, és már szigorlatozni se kellett belőle.

Felesleges volt.

 

De egyvalamit megtanultam ami hasznos volt :

A mozdonyvezető és a két fűtő nem azért jár jókora olajos kóc csomóval a kezében és törölgeti a mozdonyt, hogy fényesebb legyen.

Nem.

Azért jár, mert ha letörölte ott hamarább észreveszi a hajszálrepedést, a törést, a folyást, a meghibásodást.

 

És ebben a vasutasoknak nagyon igazuk volt/van.

Akkor is ha ma már ők se tartják be.

 

 

--------------------------

 

A buszoknál a rendszeres (havi 1x) motortér mosás, gőzborotvával - állítom - a tűzesetek több mint felét megszünteti.

A másik majdnem fele akkor is leég majd, de több mint a fele nem gyullad ki.

 

--------------------------

 

Persze jöhet egy társasági közgazdász aki máshogy látja.

Joga van hozzá.

 

Ha egy gőzborotvás motor mosás (mondjuk ) 8000 Ft.- akkor az egy hónapban 8 millió forint, egy évben 96 millió forint.

Ha évente egy busz ég le, akkor olcsóbb ha nem mossák.

Ha évente legalább kettő busz ég le akkor mindegy, mert nullán vannak.

Ha évente három vagy több busz ég le, akkor jobb ha mossák.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: g86 (111645)