Te arra gondolsz, hogy az esetleges szennyeződések miatt a hagyományos kapcsolóknál több kontaktust fog 1 mozdulat alatt érzékelni. Ez valóban megtörténhet. Ezért kell egy kondit rakni a kontaktus oldalra, hogy egyenletes jelet adjon. Ezzel meghosszabbítjuk a jelet olyan 10ms -ról 50ms -ra csak ennyiben lesz más. Az esetleges szaggatásokat nem fogja érzékelni.
Ami a motorokon vannak funkció kapcsolók semmilyen vízálló tulajdonsággal nem rendelkeznek. És nincs is gond velük. Gyárilag kaptak egy kis zsírt, ami összeszedi a port és bedöglik a kenőanyag.
A forgácsoló gépeknél és faipari gépeknél kötelező a teljesen zárt kapcsoló, de járműveknél egy jól szellőző egyszerű felépítésű kapcsoló is megfelelő. Persze a mikrokapcsolók nem tartoznak ide.
De 1 áramkörös billenő pillanatkapcsolók megoldást jelenthetnek kis átalakítással. A billenő felületre rá lehet szerelni egy hosszabb rugós lemezt.
Vagy egy kétállású 1 áramkörös billenő pillanatkapcsolóval is megoldható, ha egy ovális alakú lemezrugót szerel rá és az oválison belül mozog egy "szem", ami a váltó mozgástovábbító karra van szerelve.
Szal ez csak kettő, de rengeteg módja van...
De először a mágnessel próbálnék boldogulni.