torqmatic Creative Commons License 2017.04.03 0 1 49019

Hát figyu, az ITK eddig elkészült egyetlen egy busza után, amit közel egy évtized alatt se sikerült használható állapotba hozni, szerintem semmi nem lesz visszalépés, főleg nem egy olyan busz, ami a világ egyik legjobb önjáró alvázára épül. Az LE kialakítást mondjuk valóban nem kéne erőltetni nagyvárosi forgalomban, de bőven van olyan alkalmazási terület ahova jó lehet, és a C56/E95 buszok kiváltására se ártana már valami - erre alkalmas lehet a tervezett távolsági busz. Ezzel szemben az általad modernnek tartott elektromos buszok jelenleg itthon kb a kutyának se kellenek jelenleg, egyszerűen nincs rá pénz és egyébként se egyenértékűek még egy dízel busszal. Két-háromszoros vételár, korlátozott hatótávolság, x évente akkucsere horror áron, infrastruktúra kiépítése... nem véletlen, hogy még Nyugat-Európában is csak óvatosan veszegetik. De ennek ellenére ahogy olvasom a hosszabb távú terveik között azért szerepel az elektromos buszok, kisteherautók gyártása is; egyszer, valamikor majd biztos eljön ezeknek is az ideje.  
Egyelőre egyébként még egy prototípus se készült el, így semmi értelme nincs az árról vitatkozni. Arról nem is beszélve, hogy történt már olyan nem is egyszer, hogy valamiért a drágább, kiforratlanabb magyart vették meg az olcsóbb, jobb külföldi helyett.

Előzmény: Itoérambolafoci (49015)