"De mindaddig, amíg a kereket akármekkora reális sebességnél képes állóra fékezni a fék, addig az a fék elég.
És azért írtam, hogy akármekkora reális sebességnél, mert tudjuk, hogy a 200-zal pörgő keréknek nagyobb az energiája, mint a 20-szal pörgő keréknek."
A saját szavaiddal élve: lófaszt. :P
Úgy látom, hogy szemléletes példára van szükséged.
Vegyük azt a kis kereket meg azt a nagy kereket.
Felteszek a nagy kerékre egy szar tízéves megkeményedett gumit, a kicsire meg egy jól tapadó slicket, és megküldöm ugyanazon az 1400 kilós autót 150-el (vagy 100-al, nekem mindegy) majd nagyot fékezek.
A te elméleted szerint a nagy kereket nehezebben fogom tudni lefékezni állóra mert nagyobb a forgási energiája, a kicsit pedig hamarabb.
Sajnos a fizika viszont azt mutatja, hogy a nagy kerék szinte azonnal megáll és a kocsi csúszni fog mint állat előre, a kicsi pedig betapad továbbra is forog, de közben olyat fékez az autón, hogy kiesik a szemgolyód.