autochip Creative Commons License 2017.03.01 0 0 514

Megfelelő diagnosztikai műszerrel fordulatszám függvényében mérhető és rögzíthető/ később visszanézhető többek között a befecskendezett üzemanyag mennyisége, a turbónyomás, a rail nyomás stb. (ami a próbapadon egyébként nem derül ki) annak változása és az eltérés is a gyárihoz képest, menet közben az úton valós körülmények között. A nyomaték leadása abszolút érezhető fordulatszám függvényében, az is ha nem egyenletes, van benne lyuk vagy nincs.  A program módosítása fordulatszám függvényében történik, viszonyszámok alapján jól kalkulálható az elért növekedés és a nyomaték leadása, ha az adott típusból már volt pár darab (és az eltelt évek alatt voltak korábbi referencia mérések) akár nagyobb porlasztócsúccsal vagy nagyobb turbóval. Nem célom hogy tanfolyamot tartsak a fórumon,  ilyet nem vállalok.  Ha az lenne a feladat, hogy pár napig csak kenyeret szeletelj 12 mm-es szeletekre vágva, akkor egy idő után ehhez nem kellene mérőszalag. A program módosítása ennél nyilván összetettebb, de nem is néhány napja csinálom, 19 éve foglalkozom ezzel minden nap. Nem rossz ötlet ha több helyen is leméreted az autót, mondjuk én már ezen is túl vagyok néhány éve. Sok sikert a chiptuninghoz!

Előzmény: Armogur (513)