tavarga Creative Commons License 2017.02.22 0 0 1755

A kategóriákkal az a bibi, hogy a POS-ra vagy a kereskedőre beállított MCC kódból próbálják kitalálni. Három probléma van:

- nem pontosak, és nem is tudnak azok lenni, mert néhány elfogadó bank hányavetin állítja be, és a kereskedők is néha tologatják a POS-okat az üzletek között, ahogy nekik jól esik,

- csak egy MCC kód lehet, és az fix, a tevékenységhez "legközelebbi" beállítás, vagy legalábbis valamelyik tevékenység...

- az ügyfélnek esélye sincs megtudni, nemhogy az üzleti értelmű KATEGÓRIÁT, de a fizikai MCC-t sem, mert azt ott a boltban senki sem fogja tudni megmondani neki... azt se értik mit kérdeznek tőlük, és nem az ő hibájuk.

Szóval ha valakinek nem úgy sül el a "kategóriája" ahogy tervezte, az ezért van, ez a bizonytalanság a hirdetményben is szerepel. Persze lehet pontosítani egy plusz adatbázissal, amit a reklamációkból építenek (lehet hogy csinálják is), de az jó nagy plusz meló - költség, és csak bizonyos mértékben csökkenti a bizonytalanságot, mert Józsinak ugyanaz a bolt biokajás étterem, ami Ferike néninek biodrogéria. Szerencse kell hozzá. :-)