lapar Creative Commons License 2017.02.08 0 0 47715

"Ha difi nincs, csak a viszkó, akkor annak folyamatosan erőlködnie kell, hogy hajtson mindenhol."

 

Persze tévedhetek, én is csak az olvasottakból próbálok okosodni, azok meg írnak néha (gyakran) hülyeségeket is.

Amit írtál, szerintem akkor igaz, ha elfogadjuk, hogy az AWD járgány folyamatosan osztja a nyomatékot 40-60, 50-50 (akármilyen) arányban. De ha azt fogadjuk el, hogy csak fordulatkülönbség esetén kapcsol, akkor gyakorlatilag összekapcsolás nélkül együtt forog. (kis eltérésekkel a kanyarokban)

Egyébként meg azt sem nagyon tudom elfogadni, hogy a kapcsolható összkerék takarékos, mert csak szükség esetén hajt, ugyanis visszafelé a keréktől ezek a rencerek hajtják az egész erőátvitelt.

A szabadonfutós, vagy agynál szétkapcsolható pick-upok persze nem, de itt az általános "városi" terepjárókra gondolok.

Előzmény: Tie (47709)