giornalista Creative Commons License 2017.02.06 0 0 30886

megjártuk ma a Suzuki Rómait ismét.

 

a futóműkopogás diagnózisa a baloldali féltengelycsukló lett, kicserélte a mester, természetesen meg is szűnt a kopogás és érzésre egy hangyányival jobb lett a futómű is. nyilván segít, hogy most rendben van az egész geometria elöl. elkoptak az első fékbetétek is, úgyhogy azokat is cserélte, plusz megvolt az olajcsere is, kaptunk egy új izzót és vettem már rá végre egy hátsó ablaktörlőt is, mert elszakadt a régin a gumi.

 

10 hónap alatt 14 ezer kilométer ment bele, kellett azért költeni rá (első olajcsere: 10 ezer, kipufogódob cseréje és az elöl lévő hővédő lemez meghegesztése 12 ezer, vezérműszíj azt hiszem 25 vagy 35 ezer volt és akkor kapott új váltóolajat is a jármű, szelepszár szimmering valahol 50 ezer környékén, Nokian téli gumi szett felszereléssel 55 ezer, most ez a szerviz 50 ezerért), és most valami olajszivárgás-gyanú lépett fel a motor aljánál, szóval ennek nem örülök, de egyébként most nagyon rendben van a gép. a párom használja főleg, most az esőben körforgalmakban tesztelgettem kicsit, bitang jól tapad a gumi, jól van az egész autó. 

 

felemás terhelést kap. kezdő vezető a párom, óvatos, vigyáz rá, de nyilván nem tud minden kátyút kikerülni. a plusz oldalon az van, hogy a kilométerek nagy részét az M0-áson szedi össze, amin dolgozni jár. fogyasztás stabilan 7 körül, plusz-mínusz fél liter.

 

Swiftek ennél tartósabbak és olcsóbban fenntarthatók, van vele tapasztalat családon belül is, illetve egy barátom ezres, háromsebességes automata Swiftjével pedig minden felkészítés nélkül megjártuk Münchent oda-vissza (ő a vétel után 120 ezret költött rá, futómű, fékek, szíjak, egyéb dolgok okán és azóta semmit, 375 ezerért volt a nevén az autó, tehát durván félmillióba került, míg nekünk az autó került csak annyiba, és arra jöttek rá a költségek). de nekünk a kutyázás miatt kellett a Wagon R+ hátsó kialakítása, ledöntött üléssel ugye sima raktér, befér két nagy fém kutyaketrec, amelyek összehajtva meg pont elférnek a csomagtartóban. plusz sokkal-sokkal kényelmesebb beüléskor, hiába vagyok fiatal, akkor is :)

 

igazából ezt csak azoknak írtam, akik esetleg vásárlás előtt állnak és vadásszák az infókat. olcsó szereltetni a Wagon R-t, Suzuki árban van hozzá minden, de egy kicsit kényesebb, mint a Swift. és hát az enyém egy negyedik tulajdonosnál lévő, 16 éves, igaz, vidékről származó példány, és megcsinálunk rajta mindig mindent (pl. a szelepszár szimmeringet sem lett volna muszáj, csak zavart, hogy indításkor úgy füstöl, mint egy régi mosóbenzines kétütemű, szó szerint). nem bántuk meg, de jó lenne, ha most azért összeállna és egy ideig nem kéne rá költeni a kopóalkatrészeken kívül :)