Törölt nick Creative Commons License 2017.01.28 0 0 6507

Ezt olvastad?

 

http://helyekestortenetek.blogspot.hu/2014/04/elfelejtett-kokereszt7.html

 

idézet belöle

 

>A sóskúti kőbánya és Tárnok vasútállomás között közlekedő lóvasút[1], a közvélekedéssel ellentétben nem kisvasút, hanem szabványos nyomtávolságú (1435 mm) vasút volt. A keskeny nyomtávolság nem is lett volna alkalmas a nagyméretű és hatalmas súlyú kövek szállítására. A korábban is már népszerű sóskúti mészkő szállítása eddig két vagy négy ló vontatta, erősen vasalt szekerekkel, ún.”gerendás birfás” kocsikkal történt, feldolgozás céljából a fővárosi kőfaragó telephelyekre, vagy a hajóállomásra, illetve közvetlenül az építkezés helyszínére.<

 

 

[1]

 

A lóvasút máig egyetlen leírása Dr. Kovács János: ADALÉKOK A TÁRNOK-SÓSKÚT LÓVASÚT TÖRTÉNETÉHEZ c. munkája, de a kiváló szerző szerint is, a leírás távolról sem teljes. Ugyanakkor a 12 oldalas leírásnak köszönhetően olyan támpontokat szerezhetünk az izgalmas témából, amellyel a további kutatómunka sikeresebb lehet. A székesfehérvári, veszprémi, Pest-megyei állami levéltárak, egyházi levéltárak, a környék hajdani földesurainak családi levéltáraiban kitartó és időigényes kutatómunka még igen sok meglepetést tartogat.

 

Teház ha jól értelmezem az irást, akkor ez egy normálnyomtávú lóvasút volt, semmiköze sincs a kisvasút jellegéhez

 

Előzmény: Andreas de Szered (6502)