Gypsy56 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 4591

Csak azt nem tudom, MIT akartál közérthetően leírni. :-))))))))))))))))

Tehát mégegyszer. Azt kérdeztem, a gázolaj kompressziótűrése sokkal nagyobb, mint a benziné .Tehát akkor az lenne az eszményi üzemanyag????

Egyszerűbben. Ki a fenét érdekel a kompressziótűrés egy határon túl, nem attól jó a benzin. A zöld kollégának meg: Van ott még pár különbség, például a drag motor sűrítése 6-7:1, valamint Root fúgóval működő kompresszoros motor, meg még pár más, pl nitro. És nitroval az égéssebesség kurvára nem annyi, mint beszívott, vagy befújt levegővel. Na de a lényeg, hogy az a fránya kompressziótűrés csak addig érdekes, hogy ne legyen öngyulladás. Vagyis a kétütemű cirka 1:10, a négyütemű 13:1 körüli, és a felpiszkált motor 15-16:1 szab határt. De egy hagyományos dieselnél 1:40 nem csoda. Vagyis akkor ha csak ez lenne érdekes, gázolaj kéne a benzinbe, és kész. Persze ez nem így van. Miután az eredeti, nem készített, hanem frakcionált lepárlással készülő benzin oktántartalma azért volt érdekes, mert több oktánnal tovább bírta, ezért az elegy oktántartalmát jelentette az oktánszám. Vagyis a 100% oktán volt a 100-as benzin. Azt meg ugye tudjuk, hogy egy elegy oktántartalma nem lehet 138% . ;-) A versenymotorok reszeléséről meg azt hallottam, hogy az F1 motorok se csillió oktános benyával mennek. Nem az a lényeg, hanem a benzinnek nevezett lé energiatartalma. Könnyedén lehet az égéssebességet növelni pl a 2 gyertyás gyújtással (twin spark), vagy a több lépcsős befecskendezéssel, esetleg több fejes befecskendezéssel.

Előzmény: ''csiga (4590)