''csiga Creative Commons License 2017.01.22 0 0 4564

Battán a DUFI-n belül?

 

Amikor anno még tanították, akkor az ólom tetraetil, meg az ólom tetrametil volt az oktánszám növelő. Én úgy tudom a versenybenzin inkább alkohol, mint kőolajpárlatú benzin.

 

A nagyobb sűrítési viszony miatt a versenygépekbe kell a nagy oktánszám, az ok.

 

 

A kisgépeket tán 92 vagy 95-ös oktánszámú  benzinhez tervezik. A gond az etanollal van, a nikasil azt nem szereti. Ha jól tudom 15% etanol tartalomnál már károsodhat a kisgép. ( jelenleg - tudomásom szerint - unión belül a 7,5% a kötelező) 

 

Hogy az etanol mit csinál pontosan nem tudom,  annyit tudok, hogy lassabb  égése miatt nyújtott az égés, emiatt tovább nyaldossa a lángcsóva a nikasilt. Egyébként oktánszám növelő az etanol is.

 

 

Előzmény: zöldember (4560)