''csiga
2017.01.22
|
|
0 0
4564
|
Battán a DUFI-n belül?
Amikor anno még tanították, akkor az ólom tetraetil, meg az ólom tetrametil volt az oktánszám növelő. Én úgy tudom a versenybenzin inkább alkohol, mint kőolajpárlatú benzin.
A nagyobb sűrítési viszony miatt a versenygépekbe kell a nagy oktánszám, az ok.
A kisgépeket tán 92 vagy 95-ös oktánszámú benzinhez tervezik. A gond az etanollal van, a nikasil azt nem szereti. Ha jól tudom 15% etanol tartalomnál már károsodhat a kisgép. ( jelenleg - tudomásom szerint - unión belül a 7,5% a kötelező)
Hogy az etanol mit csinál pontosan nem tudom, annyit tudok, hogy lassabb égése miatt nyújtott az égés, emiatt tovább nyaldossa a lángcsóva a nikasilt. Egyébként oktánszám növelő az etanol is.
|
Előzmény: zöldember (4560)
|
|