H__G Creative Commons License 2017.01.20 0 0 90567

Én csak arra az esetre gondoltam (mert szerintem valahonnan innen indultunk a DPF kapcsán), amikor valaki nyom egy 70-100% padlógázt, amire ugye ömlik befelé a gázolaj a motorba, de mivel a turbólyuk miatt turbónyomás, és ennélfogva elég levegő még nincs hozzá, túl dús lesz (max pár sec-re) a keverék, és muszáj lesz az el nem égetett / nem jól elégetett go-t hátul kinyomni.

 

Tehát - szerintem - DPF előtti időkben a kövérgázas gyorsításoknál a korompamacs elkerülhetetlen.

Menetben nyilván ne kormoljon se turbó, se szívó.

 

Sőt, továbbgondolva: a DPF egyik hátránya, hogy olyan mint a lázcsillapító: időszakosan elnyomja a tünetet, csak hogy aztán nagyobban üssön a baj...

Ha egy dízel folyamatosan kormol, akkor nyilván baja van, de ezt az egyszeri tulaj nem fogja észrevenni, mert a többség nem nyomja neki annyira, hogy az erővesztés feltűnjön (főleg, ha folyamatos, és nem pontszerű a romlás), és még onnan sem tudja észrevenni a bajt, hogy füstöl az autó...

Max az tűnhet fel, hogy már megint regenerál(ni próbál).

 

 

 

Előzmény: mica-r (90566)