B.Frankie Creative Commons License 2017.01.18 0 0 33745

Sziasztok!

 

Most találtam rá erre a fórumra, de nagyon örülök neki!

Rögtön két kérdéssel kezdenék, hátha valaki tud segíteni.

 

Van egy 2066-os 1,9-es 120 LE-s B Zafiram 220.000 km-rel. 185.000 km-nél kettős tömegű lendkerék és az ehhez tatozó összes cullang ki lett cserélve (kinyomócsapágy, stb)

 

A problémám:

1. Mostanában azt vettem észre, hogy az 1-es és a tolató fokozatot nagyon nehezen tudom kapcsolni. Alkalmanként úgy kell befeszegetnem erővel a fokozatot. Most már ráállt a kezem, hogy először 2-esbe teszem és úgy kapcsolom 1-esbe vagy tolató fokozatba.

A kérdésem ezzel kapcsolatban az, hogy mi lehet a probléma? Kérdeztem szerelőt, de semmi jóval nem biztatott. Állítása szerint lehet kuplung, sebességváltó csapágy, szinkron, stb. Volt már valakinek ilyen jellegű gondja? És ha igen mi volt az, hogyan javították, mire számítsak?

 

2. Indításkor elfordítom a kulcsot, megvárom (megvárnám), hogy az izzítás megtörténjen, de 10-ből 7-8 alkalommal elkezd villogni a szerviz lámpa (kis autó szimbólum villáskulccsal) és nem tudom elindítani a motort. Ilyenkor kiveszem a kulcsot és egy ajtónyitást nyomva rajta újból próbálkozok, ilyenkor sikerrel. Rákérdeztem Opeles szerelőnél csak hümmögött. Elkérte a kulcsot és a hozzá tartozó számot, hogy újra tanítja, de nem lett eredménye. Mondott valami fedélzeti számítógép dolgot, meg indításgátlót, de az szerintem túlzás. Mondtak olyant is, hogy a zárban van valamilyen réz gyűrű, ami esetleg nincs már a helyén rendesen... szóval tanácstalan vagyok ezzel kapcsolatban is. Attól félek, olyankor fog teljesen besz@rni, amikor nem itthon vagyok. Nyáron nyaralni mennénk és kellemetlen lenne, ha Olaszországban hagyna cserben...

 

Szóval, ha van valakinek valami ötlete a két problémával kapcsolatban szívesen meghallgatnám, akár itt a fórumon, akár emailben (publikus az email címem)

 

Köszönöm szépen előre is!