Felek Ferenc
2017.01.11
|
|
0 1
58628
|
A Magyar állam rónaszéki és aknasugatagi sóbányáinak évi 35 000 tonnás sóterményeit szállítja a Magyar Királyi Államvasutak fővonalára. Maga, a bányavasút már 1874-ben megépült, ezt követte a Sókamra-Szlatina vonalszakasz 1880.VI.5.-én, kizárólag sószállításra. A Szigetkamara-Aknasugatag vonal (17 km) 1883.VIII.23.-án, a Szigetkamara-Rónaszék vonal (22 km) 1883.XII.6.-án készült el, immár korlátozott közforgalomra. Az alépítmény koronaszélessége 2.2 méter, a legnagyobb emelkedés/esés 27 ezrelék a legkisebb ívsugár 60 méter. A felépítmény 11.6 kg/fm súlyú sínekkel bír. Építési költsége 18 600 Forint volt kilométerenként. Csak vegyesvonatok közlekednek 20 km/h sebeséggel.
1891.VII.8.-án adták át a Sókamra-Szlatina szakasz normál nyomtávolságúra átépített vonalat. Trianon után Romániához került, de 1940-1944 között ismét MÁV kezelésben volt. Végül a CFR kezelésében maradt és 1976-ban szűnt meg. |
Előzmény: Pályaőr (58617)
|
|