attus germanicus Creative Commons License 2016.12.14 0 4 298958

Amit írsz, az alapvetően igaz, egyet is értek vele. Ill. annyiban nem, hogy az elektronikus útdíj bevezetése óta a tehergépjárművek óriási összegeket fizetnek be, megkockáztatom azt a kijelentést, hogy egyedül ebből az egy forrásból fedezhető volna a magyar úthálózat megfelelő szintű karbantartása. 

 

Csakhogy nem igaz az egész levezetés Budapest belső területein, és még egy-két nagyváros (Győr, Szeged, leginkább) belvárosában. Mert ott tényleg nincs hely, a közút kapacitását csak extrém költségű beruházásokkal lehetne a kívánt és szükséges mértékre fejleszteni, de még az igényeknek megfelelő mennyiségű parkolóhely létesítése és fenntartása is költséges volna. 

És tekintve, hogy ez nem az útépítés, hanem a városi közlekedés topic, a levezetésed nagyobbrészt irreleváns. 

Előzmény: Itoérambolafoci (298956)