2016. 12. 9. 05:00|
Nem sztráda lesz az R67-es
A Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Solt út Kft. alkotta S+S R67 konzorcium adta összességében és az ár alapján is legkedvezőbb ajánlatot az M7-es és Kaposvár között építendő R67-es, kétszer kétsávos gyorsút építésére – tudta meg a Világgazdaság.
Információink szerint a konzorcium 67,7 milliárd forintos ajánlatával ezer pontot szerzett. A második helyen, 974 ponttal a Colas Út Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. végzett, bár ajánlatában nagyobb összeg szerepel, mint a harmadik helyezettében. A Colas cégcsoport ugyanis 68,1 milliárd forintért építené a gyorsutat.
A Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon–Doprastav Kft. cégek alkotta SDD konzorcium 67,7 milliárd forintért vállalná a munkát, de miután az ár mellett egyéb szempontokat is figyelembe vesznek a bírálat során, ez a konzorcium összességében 897 pontot szerzett, és a harmadik helyen végzett.
Az említett beruházás két okból is érdekes: egyrészt olyan útszakasz lesz, amellyel a kormány ígéretének megfelelően a megyei központokat is bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, másrészt pedig ez nem sztrádaként, hanem egy új úttípusként – R jelű gyorsútként – épül meg.
A gyorsutakat középen fizikailag kettéválasztják, de leállósávot nem építenek, szintbeli kereszteződéseket is tartalmazhatnak – ellentétben a sztrádákkal –, és ezeken az utakon óránként 110 kilométeres sebességgel lehet közlekedni.
Az R67-es út a tervek szerint 2019. szeptember végéig épülhet meg.