APT Creative Commons License 2016.11.30 0 0 15103

Ha addig járatod az órát, ameddig problémás nem lesz - akkor pontosan ugyanazzal fogsz szembesülni, mint egy autónál, amit sosem vittél el olajcserére-karbantartásra, ehelyett addig nyomtad, míg meg nem állt végül az út szélén... Egy sima karbantartás-olajcsere helyett bizonyosan sokkal nagyobb problémákra kell készülni - könnyen lehet a vége motorgenerál, de akár bontó is...

Az órában használt olajak kb: 10 év után elveszítik a kenőképességüket, az óra elkezd kopni. Mivel egy faliórában komoly erőhatások-nyomatékok vannak, így erősen kopott és kenetlen állapotban is jól működhet évekig - de a végén valami olyan kopás-törés fogja megállítani, amit kis "simogatással" már nem lehet rendbe tenni.

Ha az óra állapota és előélete nem garantáltan tisztázott, felmért, ismert - akkor pont úgy, mint egy frissen vett használt autónál, célszerű a karbantartással (autónál olaj-szűrő-hajtószíj-cserékkel) indítani.

Előzmény: Adelmann 80 (15101)