tökfejű Creative Commons License 2016.11.21 0 2 64279

 

 

 

A még gyártásban lévő Bi VAN/CAN rendszerű járművek BSI vezérlőegység néhány teljesítmény kimenet szoftveres túláram védelmének aktiválása.

MEGÁLLAPÍTÁS / ÉRINTETT TÍPUSOK:

Ez az Info, csak a még gyártásban lévő, és a világ bármely előállított, Bi VAN-CAN elektromos rendszerű Citroën gyártmányokra vonatkozik.

 

MEGOLDÁS:

Kövesse e feljegyzésben leírt műveleteket és magyarázatokat.

FIGYELEM:

Ez a funkció a BSI szoftverének egyszerű frissítésével aktiválható.

Ezek a - maximum 9-szer visszakapcsolható - túláramkapcsolók, látják el a BSI 10 teljesítmény kimenetének elektronikus védelmét.

A leoldás következményeként a kimenet kétszintű letiltás fordulhat elő.

• Ideiglenes letiltás: A testzárlat észlelésekor (átmeneti vagy állandó jellegű hiba), a meghibásodott kimenet, leold (letiltott kimenet) és ezzel párhuzamosan a BSI állandó jelleggel eltárolja a hibakódot. A meghibásodott kimenet visszakapcsolására (manuális visszakapcsolás), kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetet. Ez a visszakapcsolás csak akkor lehetséges, ha a kiment letiltása nem végleges.!

• A végleges letiltás:

A túláramkapcsoló 9 visszakapcsolása után (ideiglenes letiltás), ugyanazon a kimeneten jelentkező következő zárlat (hibakód memorizálása), véglegesen letiltja ezt a kimenetet és az érintett kimenettel vagy kimentekkel kapcsolatos "BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül" hibát tárolja el a BSI vezérlőegység.

 

A BSI normális működésének visszaállítására, kövesse a "MEGOLDÁS / Egy vagy több kimenet visszakapcsolásának folyamata" fejezetben leírt műveleteket.

MEGJEGYZÉS:

A visszakapcsolás számláló a LEXIA/PROXIA diagnosztikai műszerekkel lekérdezhető (lásd e dokumentum "Műszer menük" fejezetét).

 

 

A VONATKOZÓ HIBÁK FELSOROLÁSA Elnevezés

A megjelenés feltételei és a hozzátartozó csökkentett üzemmódok

Ellenőrizendő elemek

BSI belső hiba: a kimenet használaton kívül

9 manuális visszakapcsolás valamelyik kimenet testzárlatának észlelését követően. (hibakód eltárolása)

A kapcsolódó funkció többé nem áll rendelkezésre. A BSI-t ebben az estben sajnos ki kell cserélni!

 

 

Ez a hiba, kötelezően társul az alábbi hibákhoz, vagy a hibák valamelyikéhez.

Lásd a társított hibakódokat.

Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartó-világítása nem működik

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Égőtartó(k).

Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és az első mennyezet-világítás nem működik

A hátsó szélvédő nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a és a hátsó szélvédő kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A hátsó szélvédő nyitásának beavatkozói..

A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a csomagtartófedél kinyitása nem lehetséges.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- A csomagtartófedél nyitásának beavatkozói..

A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a légkondicionáló kompresszor nem kapcsol be és nincs hidegtermelés.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók.

- Légkondicionáló kompresszor

Jobb első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a jobb első helyzetjelző lámpa nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

FIGYELEM: Újabb fogyasztó bekötése ebbe a körbe, hibatárolást eredményezhet. !

 

Bal első és hátsó helyzetjelző lámpa hiba - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a bal első helyzetjelző lámpa nem működik.

A hátsó ködlámpák hibája - Veszély: Testzárlat

A tesztzárlat észlelése és a hátsó ködlámpák nem működnek.

Bal oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a bal oldali irányjelző nem működik.

- Működtető vezeték(ek) és csatlakozók (Jármű és utánfutó vezetékköteg)

- Égőtartó(k) (Jármű és utánfutó).

Jobb oldali irányjelző hiba - Veszély: Testzárlat.

A tesztzárlat észlelése és a jobb oldali irányjelző nem működik.

 

 

MEGOLDÁS

Egy vagy több kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

- Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt).

Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet).

- A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére.

FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem.

1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje.

2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait.

3) Nyissa ki a vezető ajtót.

4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül).

5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt.

6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva.

7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.

 

Egy vagy több, véglegesen letiltott kimenet visszakapcsolása:

FIGYELEM:

A BSI vezérlőegység kicserélése előtt feltétlenül meg kell javítani a hibás kimenetet vagy kimeneteket.

A megfelelő működés visszaállítására, a műveleteket mindenképpen a következő sorrendben végezz el:

- A testzárlat kijavítása (Keresse meg a meglévő vagy átmeneti hibát).

- Cserélje ki a BSI vezérlőegységet.

MŰSZER MENÜK

Útvonal a BSI vezérlőegység hibaolvasás menüjének eléréséhez (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Hibaolvasás

 

Útvonal a BSI vezérlőegység kimenet visszakapcsolás számláló értékének kiolvasásához (Lexia és Proxia diagnosztikai műszerek):

• Általános teszt

• BSI vezérlőegység

• Paramétermérések

• Tápellátások

• Egyes teljesítmény kimenetek állapota

 

MEGJEGYZÉS:

Az "Egyes teljesítmény kimenetek állapota" menü a CD41 frissítő CD-től lesz elérhető a Berlingo 2 és a Xsara Picasso Bi VAN-CAN, és a CD42 frissítő CD-től a többi járműtípus számára.

 

KÜLÖNLEGES ESETEK

FIGYELEM:

Négy kimenetnek (Lásd az alábbi felsorolást), amelyek működését ugyanaz az elektronikus összetevő felügyeli, működése nagyon speciális.

Ha e négy kimenet valamelyike pozitívzárlatos, akkor az érintett kimenetre vonatkozóan nem lesz eltárolt hiba a BSI vezérlőegységben, de a három másik kimenet - tévesen - testzárlatos kimenetnek lesz nyilvánítva (a 3 hibakód eltárolása és a 3 kimenet letiltása).

Ebben a különleges esetben, ne vegye figyelembe a három eltárolt hibát, viszont keresse meg és javítsa ki a negyedik kimenet pozitívzárlatát (nem szerepel a BSI hibakód felsorolásában).

Az érintett kimenetek hibái:

1) Az első mennyezet-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

2) A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

3) Csomagtartó-világításának hibája - Veszély: Testzárlat

4) A csomagtartófedél nyitásvezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat

1. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 3 => A csomagtartófedél nyitásvezérlés pozitívzárlatának elsődleges keresése.

2. sz. példa: A BSI vezérlőegység által eltárolt hibakódok, 1, 2 és 4 => A csomagtartó-világítás pozitívzárlatának elsődleges keresése.

FONTOS:

FIGYELEM, ha a jármű utánfutó vezetékköteggel rendelkezik, akkor ez utóbbinak Citroën gyártmányúnak kell lennie! Máskülönben, fennáll néhány BSI vezérlőegység kimenet ideiglenes vagy végleges leoldásának veszélye (BSI üzemen kívül), amikor az utánfutót a járműhöz csatlakoztatja.

Az eredeti utánfutó vezetékköteg, hátsó ködlámpa (Csak a Xsara Picasso) és a jobb és a bal oldali helyzetjelző lámpák kimenete (ezen által érintett valamennyi járműtípus) teljesítmény relével van szerelve, ami biztosítja, hogy a BSI vezérlőegység érintett kimenetei, ne legyen túlterhelve.

 

Előzmény: szaki871 (64277)