erdőszéli Creative Commons License 2016.11.07 0 1 58208

Tehát a '70-es években beindult a elég komolyan motorizáció, ami miatt 1968-ban jogszabályban fektették le a vasútak megnyírbálását.

 

a hozzászólásom nem általánosságban a koncepcióról, hanem az szgv-ről szólt.

 

az iratokból egy érdekes adalék:

 

a királyréti erdei vasút az szgv felszámolása során kérvényezte a pályatest és szinte a teljes járműállomány átadását. konkrétan 3 db mk48-as gépet, az összes személykocsit, 30 db jah teherkocsit, 20 km-nyi vágányanyagot, aljakat, kitérőket kívánt könyvjóváírással átvenni.

 

a terv csak részben sikerült, 4 db bax és 30 db jah kocsit adott át a máv, vontatójárművet és sínanyagot nem. királyrét tovább kardozott, de eredménytelenül. az átadott járműveket a verőcei átrakón és paphegyen tárolta, de még éveken keresztül a 600 mm-es pályán volt kénytelen üzemelni, és évi 500.000 utast elszállítani, míg egy napon a kpm bejárást tartott királyréten, és lakatot tett az üzemre. 

Előzmény: Dreamy (58203)