Törölt nick Creative Commons License 2016.11.07 -1 2 58207

Igen és nem csak nagyvasúton, hanem villamosközlekedésnél is, évtizedekkel ezelőtt meglépte sok város azt, amit Budapesti s 70-es évektől, hogy irtotta tűzzel-vassal a villamosokat mondván elavult vacak, lassú, lesz majd helyette busz meg buszsáv, meg még több sávot a városba és akkor em lesz dugó.  Hamar kiderült ,hogy nem működik a dolog ,még több sáv, még több autó, még nagyobb dugó, a busz meg ugyanúgy állni fog a dugóban. De Bp még akkor is villamost irtott a 90-es években mikor nyugatabbra már felismerték ,hogy marhaság volt és építették vissza a síneket, meg ugye akkoriban indult az első tram-train rendszer is. Prágában pl. volteszük és megmaradt a villamos hálózat. Most Bp-n is igyekeznek visszaállítani, lásd, fonódó, de pl. a korábban a nagykörútról kiszedett visszafogó váltókat is visszatették, és tervek vannak a Bajcsy és a Rákóczi úti villamos visszaállítására is. Fogalomcsillapítás is van, bár mostanában megint erősödik az autós lobby, de remélhetőleg nem fordul visszájára a folyamat.

 

Nálunk is volt példa rá, hogy a koncepció áldozatul esett vasútvonalat visszaépítettek (Hodos felé ugye) a Veszprém-Balaton vasútvonal is tervezés szintjén van ,csak hát most már drága pénzen lehetne kiépíteni, ami akkor adott volt, és nem vigyáztak rá. Ha a 80-as években az esztergomi vasutat is utoléri a kaszás, ahogy tervezték már a 90-es évek közepétől szívhatnák a fogukat, hogy most mi legyen? Pláne ha a nyomvonal is beépült volna, lehetne drága pénzen alagutakat meg hidakat építeni pl. Pilisvörösvárnál.

 

Előzmény: rezgaras (58205)