Dreamy
2016.11.07
|
|
-1 0
58203
|
Értem. Tehát a '70-es években beindult a elég komolyan motorizáció, ami miatt 1968-ban jogszabályban fektették le a vasútak megnyírbálását.
Egyébként a '60-as években inkább a gőzmozdonyállománnyal volt a gond. Úgy gondolták, hogy rengeteg tűzelőanyagot elhasználó lepukkant gőzmozdonyokat egyszerűbb leváltani viszonylag olcsó, és a gázolajat viszonylag jól hasznosító dízel teherautókra (mint drága dízelmozdonyokra, amelyek tényleg csak arra tudnak menni, amerre a sín megy, tehát háztól-házig szállítás kizárt). Az más kérdés volt, hogy még sem volt olyan sok olcsó dízel teherautó, se út, ezért sok helyen el kellett telnie legalább 10 évnek, mire végre tudták hajtani az intézkedést. Egyébként 1-2 esetben érthető az intézkedés, de nagyon sok esetben a hálózat megnyírbálása teljesen alaptalan volt, utána meg a hálózati elemek kiesése miatt hanyatlott a teljes vasúti szállítás. |
Előzmény: erdőszéli (58199)
|
|