Bronco83 Creative Commons License 2016.10.31 0 1 23271

Szeretnék segítséget kérni az autómmal kapcsolatban egy hibaforrást illetően.

 

Az autó: Audi A6 Avant quattro tiptronic s-line

Motor: 3.0 tdi BMK DPF 165 kW

Évjárat 2005.05.

Km: 268.000


   - Az autónak az alapjáraton nem, de 900-as fordulattól 1200-as fordulatig csattogó hangja van. Először láncra vagy feszítőre gyanakodtam, de a fordulatszám megnövelésével (1400-1600) a hang eltűnik, ezért ezt elvetettem (továbbá a költségek miatt - ~450.000 Ft - és szervizes tapasztalatok, lánccserére vonatkozó útmutatás miatt is).  Az EGR szelep kb 2 hónapja került tisztításra, mert hibakódként jelezte a gépkocsi. A tisztítást követően egy olaszországi utam során a hibajel újból visszajött, de ezt követően újból eltűnt a műszerfalról. Ezt megelőzően a nyáron az egyik szívósor állítópálca is cserére került.

A héten cseréltettem az EGR szelepet Bosch szervíz lebeszélésének ellenére gyári Pierburgra, de a mai temetős magyarországi körutam végén újbol kigyulladt a check engine a műszerfalon.

 

- abban sem biztos egyik szervíz sem, hogy egyáltalán láncfeszítő lenne a baja. Folyamatosan lebeszélnek róla, mert miután összeraknák, akkor sem biztos, hogy nem lesz ez a hang és akkor megy a harc a húzós összeg kifizetése vagy ki nem fizetése miatt. A csere nem tükörből menne bontással, hanem teljes motor kivétellel, tehát nem az anyagköltség a sok, hanem a munkadíj. Ennek fényében nem tudok döntést hozni.

Amúgy meg józan paraszti ésszel azon gondolkoztam, hogy egy csati lehúzása meg hogyan szüntetne meg lánccsattogást. Megmutattam a lenti attrakciót is a szervízben, ahol azt mondták, hogy ilyenkor vészüzemmódba áll az autó és talán az olajnyomás módosulása miatt nem csattog.

Én továbbra is kitartok amellett, hogy nem a lánctól jön, hanem valami pitiáner dolog amire senki nem jön rá.

 

Kutakodtam egy kicsit az interneten és megtaláltam a csattogó hang forrását videóval alátámasztva, tehát ez már másnál is jelentkező probléma volt.
Mellékelek egy youtube videót, ahol meg tudjátok nézni a megoldást. Kipróbáltam én is, a csattogás megszűnik, az autónak eddig nem hallott szép hangja lesz, de a műszerfalon az izzítás spirálja ezzel egy időben elkezd villogni. A csatlakozó visszadugása után azonnal jelentkezik a csattogó hang, a villogó spirál elmúlik a műszerfalról.

Íme a videó:




   - Több fórumot is olvastam ezzel kapcsolatban, ahol azt javasolják (leírás alapján ismertetik, hogy sok esetben az EGR szelep okoz más hibaforrásokat is, melyre senki soha nem gondol, de ez az alap hibaforrás), hogy először az EGR szelep kerüljön cserére, majd ha ez sem segít, akkor a nyomásátalakító is. Mivel ezen túl vagyok, ez az elmélet is megdőlni látszik.

 

 

- A kocsi eddig 800 és 1000 km-ként (változó volt a jelentkezése az esetnek) fehér füst kíséretében csinál valamit, amit nem kísér semmilyen műszerfali visszajelzés. Nem tudom, hogy ilyenkor az előírtaknak megfelelően regenerál-e az autó vagy sem, de 2-5 percig csinálja. Elképzelhető. hogy az EGR szelepnek ehhez is köze van? Nem tudom eldönteni, hogy a részecskeszűrő vagy más okozza-e a problémát. Ha valaki ilyenkor utánam jön, bocsánatot kérek előre is. Bár ilyenkor imádom, hogy lemarad mögöttem mindenki, legyen az város vagy az autópálya. Ez a fent ismertetett idő után elmúlik és mintha mi sem történt volna, megy minden a régiben korom, füst és minden nélkül. Csak hát kellemetlen egy kicsit (égő), mert egy külső szemlélő nem tudja mi történik. Én meg már megszoktam. Tehát a kérdés: másnál is így regenerál a részecskeszűrő?

Pénteken Bosch szervízbe elvittem amikor szerencsémre pont csinálta, ahol azt mondták, hogy mivel jellegzetes a szúrós szag, így regenerál, így ne aggódjak a porlasztó miatt sem, nem az csöpög be, de ha attól megnyugszok, bemérik felesleges pénzkidobással. Ha gáz van, van hozzá felújító készlet.

 

- ismerősöm említette, hogy az autóján (Audi A6 3.0 tdi) a mások által javasolt szívósor csere helyett egy felújító/javító készlettel (csappantyú, csapágyak, pálca) újjá tudták varázsolni az autóját, így nem kellett belemennie motoros vagy motor nélküli műanyag rész cseréjébe, ellentétben töredék összegért felújították. Valaki tud ajánlani beszerzési forrást. Esetleg ár megjelölést? Jó lenne itt is kihagynom a Porschét, mert itt sem a készlet a sok, hanem a munkadíj. Állítólag oldalanként 15-16 e Ft a készlet.