rezgaras Creative Commons License 2016.10.21 0 0 100254

> Hogy a dekóder ebből mennyit ad, hova (pl. a motorra), az ugye nem a szabvány tárgya.

 

De benne van, csak egy kicsit elrejtve. A lényeg az, hogy a dekóderek alapból a bemenő feszültséget használják, feltehetőleg egyenirányítás után egy H-híddal. A szabvány pl. a CV5-re (max. sebesség) azt írja, hogy az a DCC feszülséggel arányos, tehát ha oda 191-et írsz, az a DCC feszültség 3/4-ét jelenti. Vagyis a szabvány alapján a dekóderek nem kötelesek abszolut szabályozást végezni, a beállított értékek mindig a bemenő feszültséghez képest értendők. Ez azzal jár, hogy a mozdony viselkedése más és más lesz attól függően, mekkora a DCC feszültség a sínben.

 

Vannak olyan modern dekóderek, amelyekben be lehet hangolni, hogy a sebességszabályozás a DCC sebességfokozathoz igazodjon, tehát pl. az 1-127 sebességfokozat 1-127km/h (természetesen igazi mozdony) sebességnek feleljen meg. Ekkor a szabályozás független lesz a DCC feszültségtől, persze csak amennyiben a DCC feszültség engedi. Ha túl kicsi a feszültség és a mozdony egyszerűen nem megy olyan gyorsan azzal a feszültséggel, az persze más. Akkor mondjuk 1-90km/h-ig gyorsul, utána pedig nem.

 

De az az igazság, hogy ezt csak a leírásból tudom, mert nem kísérleteztem még ezzel a beállítással.

 

Előzmény: e94 02 (100243)