nazareth Creative Commons License 2016.10.13 0 0 100129

Igen, nagyon sok szép gőzös volt. Manfredék (III. korszak, BBÖ Lokalbahn) természetesen szertartályos gőzösökkel közlekedtek (egyébként kb. a szokásos felhozatalukkal érkeztek, önálló rendszert építettek, és eljátszadoztak magukban). A mi rendszerünkön (IV. korszak) főleg a lengyeleknek voltak szép nagygőzösei, mind frizírozottak, vagy saját építésűek; gyorsvonati fordában is előfordultak. Nekem különösen tetszettek a fehér peremű kerekeikkel. Elég sokban láttam kiépítve végzárvilágítást is – ez ugyebár az eredetik esetében a nagyméretű fényszóró fényvisszaverőjébe alulról beépített kis izzó, amit üvegszálas optikával egészen ügyesen megcsináltak 1:87-ben is.

 

A DR-nél már kevesebb gőzös akadt (főként teherfordások), DB-éknél már alig; a svájciaknál viszont már a villanygépekkel lehetett Dunát rekeszteni. Az infrastruktúra egyébként úgy volt kiépítve, hogy nem volt probléma a gőzösöket forgatni.

 

Emlékeim szerint bolgárok is voltak, de a TT-s részen. Sőt, megérkezett az első fecske román is (bukaresti, bár Párizs mellett él :)

 

 

Előzmény: rezgaras (100126)