Magyarországon szerintem erősen befolyásolja, az automata váltókról kialakult véleményt, a meghibásodás után következő szopóroller.
Külföldön szerintem máshogy van.
Elviszik egy szakszervizbe, ahol hozzáértők szétkapják, kicserélik amit ki kell, összeépítik és használják tovább.
Nálunk, ha nem lehet megjavítani 40e-ből, akkor mindenki megsértődik.
Amikor az olajat cserélték az enyémben, akkor azt monda a szaki, hogy gyakorlatilag nem romlik el. Elkopik. Majd egyszer.
Persze néhány százalékban nyilván előfordulnak váratlan meghibásodások, de alapvetően megbízható, tartós szerkezetről van szó. (nem DSG)
Probléma szerintük három részből tevődik össze,
- tuningolt széttiport autók
- rengeteget visszatekert és/vagy elhanyagolt autók. (Én 1.5 évig kerestem autót. Érdemes összehasonlítani a német árakat és állapotokat az itthoniakkal. Kint qrvára nincs 120e-t futott 3.0tdi, bőrrel, 10-11e Euro körül. Ami annyiba kerül abban 400+ kilométer van, és menni sem tud már. Az emberek csodát várnak 3,5M-ért, és persze biztosak benne, hogy mindenki balfasz, csak ők nem)
- szerelők. Ma itthon mindenki azt csinál amit akar, és amit elles innen-onnan. Eldobunk egy akármit, tutira ingatlanosra, vagy személyi edzőre esik.
Nyilván a többszörös kaszát remélő szaki simán bevállal egy bonyolult automatát, akkor is, ha annyi gőze van róla mint amennyi nekem sincs.
Azért a keveset futott autók tulajai nem nagyon fikázzák az automatát.
(Egyébként nem estem össze amikor részletesen elmondták, hogy mi menyibe kerülne, ha cserélni kellene.)