Hallhatóan kattanni kell a gázszelepnek. Legalább is az enyém (Ergus WIG 201 CDI) kattan. Mint ahogy minden mágnesszelep.
Én az alábbi rajzok alapján kötöttem be az új GCE awi kábelt és a vezérlő pedált is. Nálam nem volt semmi gond.
A DCI az analóg, a CDI a digitális verzió kapcsolási rajza. A 160-a és a 201-es is ugyanerre a kapcsolásra épül, a csatlakozó bekötés mindegyiknél ugyanaz, de az analógnál három vezeték megy a csatlakozóra, a digitnél csak kettő. Nagyon apró a feliratozás a csatlakozóknál, csekkold le, hogy biztosan jó lábra kötötted-e. De ott kell lennie a számozásnak, csak nehezen látható. Úgy emlékszem, hogy a csatlakozó pólusok mindkét oldalán ott van a számozás. Forrasztással óvatosan, mert ha túlmelegíted, akkor elmozdulhat az érintkező.
Az enyémet nem szedném szét, mert rá van szerelve a kocsira, de a rajz alapján 230V-os a gázszelep.
Alul a szöveges részben ezt írja: "SV1 - Solenoid Valve 230V". Ha megy rá két vastag mellett egy szabványos zöld-sárga hálózati testkábel is, akkor az is azt támasztja alá, hogy ezekben 230V-os a mágnesszelep.
Ezt sima rövidrezárással nem lehet működésre bírni. Mágnesszelep a tápfeszre nyit. Ha valóban 230V-os, akkor rá kell kötni a hálózatra és kiderül. Saját felelősségre kipróbálhatod, de kell lennie valami adattáblának a mágnesszelepen is, ha van, akkor azon is látható a kapcsoló tápfeszültség. De ha a közvetlenül rákötöd a hálózatra, azt javaslom előtte csatlakoztasd le a vezérlőpanelről, így max a solenoid szelep bánja, ha valami gebasz lenne. Nem emlékszem, hogy szétszedhető-e a szelep, de ha igen, akkor érdemes benne körülnézni, ha nem reagál a kapcsoló feszültségre.


