Na ja, ne lassítsuk! A menetidő viszont szerintem nem romlott. A gond ott van, hogy legyen-e mellette párhuzamos személy, mert azokon nem túl sok az utas, ha viszont kivesszük őket, akkor a gyorsoknak meg törvényszerűen lassulnak. Ha meg a kisforgalmú megállókat kivesszük, az szintén a személyek kiesése mellett hat, ami meg a gyorsok lassítását vonja maga után. Viszont pl. egy Herendi megállás a busztömegeket csökkentené, akárcsak az órás követés Ajkától.
Amúgy jelenleg nincs sok pluszmegállás az eredeti gyorsvonati megállókhoz képest, bár Szombathely és Celldömölk között nem kéne lassítani, ott legyen csak gyors a vonat.
Eredeti gyorsvonati megállások: Szhely-Sárvár-Cdk-Boba-Devecser-Ajka-Veszprém-Hajmáskér-Várpalota-Szfehérvár-Kelenföld-Déli
Később Pétfürdőn is megálltak a vonatok. De ez még a kilencvenes években kezdődött. Ehhez az új rendszerben csak Öskü jött hozzá. Tehát összességében nem vészes az állomások számának a növekedése.
A baj a Szombathely-Celldömölk lassúzás pár vonatnál, igaz, ez menetidőben nem sok pluszt jelent, de megállásszámban már jelentősebb.
Na meg pár vonat szolgálati célból megáll a személyforgalomból már kizárt állomásokon műszakváltás céljából. Na ezért nem ártana sürgősen KÖFI-t építeni, hogy ne kelljen vasutas ezekre a helyekre. (Sárszentmihály, Csór, meg nem tudom mi a harmadik...)