gorcher Creative Commons License 2016.09.21 0 12 107092

A KT-k a megrendelő kérésére közlekednek, a fődiszpécser irányítja őket. KT, vagy csak simán tartalék ezer éve létezik. Ha nem rendelik meg (mint ahogy a megrendelő fizet az alvállalkozójának minden teljesített menet után!), akkor sehogy sem lesz több csuklós KT. Ha mondjuk holnap a megrendelő nem fizetné ki a KT-kat, holnap utánra egy sem lenne. Kapitalizmus, profitorientált gazdálkodás.

 

Ezzel szemben a GT-ket 2012-ben találták ki Cinkotán. Saját költségre abszolút a garázs csak azért ad ki forgalomba buszokat a nagyobb csomópontokra, hogy a menetkimaradási mutatóit javítsa és kevesebb kötbért fizessen a megrendelőnek. Az évek során gyönyörűen kikristályosodott a rendszer és idén eljutottunk oda is, hogy már Kelenföld is alkalmazza ezt, úgy egyáltalán.

 

Ha a megrendelő fizetne több KT-t, akkor több lenne. Ha a megrendelő a KT által "sima" vonalon lepótolt menet után nem kötbérezne, akkor csak KT-k lennének. Ezzel szemben úgy állunk, hogy a megrendelő a szolgáltatást elvégzőjének a farkasa, mi meg arról vitázunk, hogy azért amit nem fizetnek ki, miért hibás az alvállalkozó miért.

 

Én a diszpécsereket sajnálom igazán, mert ők a területükön kimaradt menetek után kapnak dorgálást, de a GT-kel nem kommunikálhatnak, valamint a cinkotás sofőr a cinkotai garázsmestert hívja először a hibája beáltakor és nem a diszpécsert. Mivel a saját garázsa érdekeit kell védenie és mindez a megrendelés hiánya és az elcseszett hierarchikus lépcsőfokok miatt...

Előzmény: toto92 (107090)