ujfigura Creative Commons License 2016.09.20 -6 7 107070

Azért sajnos, annyit tegyünk hozzá, hogy az eddigi szolgáltatóváltások sajnos színvonalban és valószínűleg költséghatékonyság terén is felülmúlták a BKV szolgáltatását. Igen, ebben benne van az, hogy új kocsik dolgoznak, amit a BKV-nak nem hagynak. De benne van más is.

A BKV sok-sok évig politikai kifizetőhely volt, közvetve vagy közvetlenül ehhez kapcsolódóan egy működő múzeum az előző rendszerből. Minden tiszteletem  "Lacus"-é és csapatáé, én pont a BKV mélypontján költöztem Budapestre, szerintem megkérdőjelezhetetlen a változás, amit elértek. Ugyanakkor azt is látom, hogy mennyire kilátástalannak tűnik néha az a harc, amit az évtizedes berögződések ellen meg kell vívni. Ezek az elemek nyilván sokkal kevésbé kerülnek be egy teljesen új rendszerbe, és az is természetes, hogy könnyebb ezt elkerülni, mint kiirtani.

 

Éppen ezért -bár a véleményemet a helyzetről többször kifejtettem- azt semmiképpen sem állítanám, hogy bármely magáncégnél kevésbé lenne biztonságos a járműpark, mint a BKV-nál. Sajnos.

 

 

Valamilyen szinten ez a dolog szomorúsága is. Minden konkrét szám nélkül feltételezem, ha egy magáncég és a BKV ugyanazokkal a feltételekkel kapná meg ugyanazt a feladatot, akkor azt egy "tisztább" szervezet olcsóbban tudná ellátni. Kevesebb, de hatékonyabban szervezett munkaerővel, korrupció nélküli anyagbeszerzéssel, stb..

 

És sajnos e miatt még azt is el tudnám képzelni, hogy egy eleve korrupcióval megszerzett üzlet olcsóbb, mint a BKV szolgáltatása. Persze, erre számokat soha az életben nem fogunk kapni, de valós magyarországi példa létezik hasonló modellre, ahol ez be is bizonyosodott.

Előzmény: AegonT (107067)