troglodita Creative Commons License 2016.09.08 0 0 276

Azért erre erősen kíváncsi vagyok, hogy milyen eredmények születtek ;-)))

Én mindenféle kutatás nélkül a következőket gondolom a témáról:

 

1. A felhasználók típusai, szerintem, zárójelben pedig az, hogy minek örülne leginkább az adott típushoz tartozó user (2-3. pontok):

  • tervezgető és nézelődő, talán vásárló user (bevásárlólista/megnéznivaló lista funkció)
  • tervezgető, inspirációt gyűjtő, tipikusan lakberendező user (belépés funkció, belépés után párhuzamosan futó projektek kezelése; szakmai újdonságok)
  • visszatérő vevő, aki esetleg épp után rendelne valamiből (eddigi kereséseim/rendeléseim/vásárlásaim funkció!)
  • vizes/szaniteres/burkoló szaki, aki gyorsan elszalad két wc fedélért és három csomag fugakeresztért (hűségprogram funkció, egy kedves eladó személyében nem feltétlenül online fejlesztés)
  • akihez jövő héten érkezik a szakember, és most gyorsan kell vennie valamit (a kívánt mennyiségben most készleten van funkció)

2. Nyilvánvaló, hogy minél többet tud egy webáruház, annál jobban fogják azt kedvelni és használni. Kérdés, hogy milyen anyagi ráfordítással a célközönség hány százalékának tudsz elfogadható eredményt produkálni, vagyis mik a prioritásaid. (4. pont)

 

3. A legnagyobb kihívás egy szaniteres webboltnál az, hogy az általad szolgáltatott információk milyen mélységűek tudnak lenni. Egy tök egyszerű víztartály sem egyszerű dolog (befér? elfér? kifér? kényelmes lesz-e nyomkodni, húzkodni? vízbekötés, csap elfér? kifolyónak van helye, magassága?), de aztán ugye ott vannak a csempék, csempecsaládok, járólapok, burkolatok, a lehető legkülönfélébb méretben, színben és minőségben, minimum 50 gyártótól. Tehát abban bízni, hogy valaki kizárólag a netet böngészve egyértelmű döntést tudjon hozni egy nem ritkán milliós tétel sorsáról, az azért elég meredek gondolat, ahogyan az is, hogy a rendelkezésére álló online grafikai anyagot színhelyes monitoron fogja végignézni. (10-11. pontok)

 

4. A legvalószínűbb forgatókönyv, ami során az érdeklődőből vásárló lesz (8. pont):

  • felújítás, építkezés, költözés előtt álló emberke nézelődik a neten (hol és mivel hirdeted magad)
  • megtetszik a webáruházad, elkezd keresgélni benne (kereső, szűrőfunkciók)
  • kijegyzeteli magának, hogy mit néz meg a bemutatóteremben (bevásárlólista funkció)
  • feljegyzi a kérdéseit, amikre rá akar kérdezni személyesen (szakemberek vagyunk, alapvetően nem online funkció)
  • elfárad a bemutatóterembe, órákon keresztül nézelődik
  • vagy helyben rendel, vagy némi otthoni tépelődés után a számítógépéről
  • örül, hogy minden készleten van, vagy belátható időn belül hozzáférhető
  • fizet és várja az értesítést, hogy mikor viheti haza az árut, vagy az áruház mikor szállítja neki haza
  • szájhagyomány útján csupa jót mond a boltról, maga helyett száz másik vásárlót hoz

5. Oktatási videók, online katalógus stb.: kérdés, hogy milyen komolysággal, milyen minőségben készülnek ezek. Konkrétan szaniterek és burkolatok esetén nem igazán látom a létjogosultságát, kültéri jakuzzik, napelemes rendszerek stb. tervezése és telepítése esetén már inkább. (9, 12. pontok)

 

 

Előzmény: fda91 (268)