Törölt nick Creative Commons License 2016.09.07 -2 6 106842

"Momentán ott tartunk, hogy a BKV-nak és a többi lehetőségnek ugyanannyira nincs busza, pénze és embere."

 

Te nem vagy tisztában alapvető dolgokban e téren. A szolgáltatás megrendelés azt jelenti, hogy a főváros+állam hallom pénzt fizet (dupláját fizeti, mintha a BKV végezné a metrópótlást), hogy egy adott szolgáltató lebonyolítsa a metrópótlást. A szolgáltató különféle banki hiteleken keresztül szerzi meg az új buszokat. Ez a metrópótlás több milliárdos tétel, és nagyon nem mindegy, hogy a BKV csinálja meg, vagy dupla annyiért szolgáltatást rendelünk meg.

 

"Nem tudom, hogy a BKV milyen tapasztalattal válik ki a többi cég közül, mert még ha nyernek is: a forgalmat nem ők szervezik, a járműveket nem ők veszik. "

 

 

Ráadásul a másik probléma ez, hogy a VT-Arriván, és a VB-n kívül olyan cégek jelentkeztek, amelyeknek nincs tapasztalatuk a budapesti tömegközlekedésben, illetve nincs egy sofőrjük se, és telephelyük sincs. A BKV sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mivel eddig az összes metrópótlást ők bonyolították le. Egy új cég aki nem volt jelen eddig a budapesti tömegközlekedésben érthető, hogy hátrányosabb egy metrópótlásnál. 

 

"Ezért vannak táblák a kijelzős buszokban, ezért nem kapcsolják be a klímát, ezért áll bokáig a por az utastérben, ezért van hasig kigombolt ingben a buszvezető."

 

Nem tudom milyen sűrűn utazol VB-s, vagy VT-Arrivás járműveken, de ha utazol észre veheted, hogy ott is piszkosak a pár éves buszok, és náluk is meglátszik a takarítás hiánya. Illetve nem egyszer ültem úgy VB-s Volvokon, vagy VT-s Merciken, Manokon, hogy a belső kijelző egyáltalán nem működik, és stb. Ez a két szolgáltató csak látszatra nyújt jobb szolgáltatást, mint a BKV. Nyilván pár éves kocsikkal könnyű jobban szolgáltatni, illetve ha a VT megkapná a 10-12 éves Volvokat biztos vagyok benne, hogy ők se tudnák jobban kiadni, illetve karbantartani. A BKV-s járművekben ugyanúgy megy a klíma, de nyilván érthető, hogy egy egy éves Conectoba jobb a klíma, mint egy 10-12 éves Volvóban, vagy egy használt Merciben. Amióta Vitézyt elzavarták, és a BKV is hozzájut vadonatúj buszokhoz látszik a színvonal emelkedés. Ezért is szükséges, hogy a BKV kapja a metrópótlást, mivel 150 vadonatúj busszal tudná fiatalítani a járműparkját, amivel a színvonalát nagyban növelné. Az elmúlt időszakban figyelem a BKV-s kocsik tisztaságát, és én javulást vélek felfedezni az elmúlt időszakban. 

Előzmény: Törölt nick (106837)