lapar Creative Commons License 2016.09.07 0 0 34901

"Az már ott nem számít, hogy hány fok van kint. A gyártók mégis a külső klímától teszik függővé az ajánlásaikat"

Nem szakértőként a véleményem:

A hidegoldali viszkozitás inkább az indításkori minél gyorsabb, és jobb kenést szolgálja, tehát autópályán nem igazán jáccik.

Szerintem igenis számít a külső hőfok autópályán is. a karter maga is hűtőként funkcionál, nem véletlenül néha bordázott is, esetleg lehet  + olajhűtő, ami ventillátor nélkül jelentősen menetszél függő, valamint a motortérbe beáramló hideg levegőnek is van szerepe a motor össz. hőháztartásában. Nagy összegben nem mernék fogadni, de szerintem egy dugóban araszolásnál lehet, hogy nagyobb hőmérsékletek fordulnak elő a motorban.

Amit viszont láttam (azt hiszem motorkerékpárnál ugyan) a motorolaj hőmérséklete alacsonyabb, mint a hűtővízé. (persze karterben mérve, biztosan vannak forróbb pontok is a rencerben)

Előzmény: Soma.01 (34889)