"Az már ott nem számít, hogy hány fok van kint. A gyártók mégis a külső klímától teszik függővé az ajánlásaikat"
Nem szakértőként a véleményem:
A hidegoldali viszkozitás inkább az indításkori minél gyorsabb, és jobb kenést szolgálja, tehát autópályán nem igazán jáccik.
Szerintem igenis számít a külső hőfok autópályán is. a karter maga is hűtőként funkcionál, nem véletlenül néha bordázott is, esetleg lehet + olajhűtő, ami ventillátor nélkül jelentősen menetszél függő, valamint a motortérbe beáramló hideg levegőnek is van szerepe a motor össz. hőháztartásában. Nagy összegben nem mernék fogadni, de szerintem egy dugóban araszolásnál lehet, hogy nagyobb hőmérsékletek fordulnak elő a motorban.
Amit viszont láttam (azt hiszem motorkerékpárnál ugyan) a motorolaj hőmérséklete alacsonyabb, mint a hűtővízé. (persze karterben mérve, biztosan vannak forróbb pontok is a rencerben)