Pályaőr Creative Commons License 2016.09.02 0 1 57634

Közben én is megszenvedtem a térképekkel. Amit rézgaras írt, nem hülyeség, csak itt olyan óriási területek vannak, hogy jövő ilyenkorig se lehetne körbejárni.

trogloditának jobb a térképe, de, ha már feltettem a képfeltöltőre, itt egy echte Oroszország-térkép, berajzoltam a vasútvonalakat, amit feltételeztem, azt szaggatottal. 

http://kepfeltoltes.hu/160902/Russia_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Kár volt, mert itt vannak a képeik:

Az első térkép az új Moszkva-Bovanenkovo vonal, 2.906 km. A vonat jó darabon a Pecsorai vasútvonalat használja, érinti Szalehardot, aztán megy tovább Északra, az Ob menti új vonalon, a világ legészakibb vasútján Bovanenkovóig. Az Obszkaja-Bovanenkovo vonal 525 km hosszú, a Jamal -félsziget gázmezőiig megy, és a Gazprom építette, az is tartja fenn, folyamatosan hosszabbítják, olyan 672 km lesz, ha készen lesz.

A második térkép a meglevő Moszkva-Kotlasz-Vorkuta vasútvonal, a harmadikon vannak Szalehard, Igarka és Norilszk, csak, hogy lehessen őket hova tenni.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Pecsora_(település)                  

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Vorkuta


          

 

Ezen e térképen, amit az Istennek nem tudok kisebb méretben beilleszteni, mert az oldal néha eldönti, hogy melyik legyen nagy, szóval itt a gyanított Joszif Sztálin-szárnyvasút, aminek a hivatalos neve Трансполярная магистраль - Transzpoljarnaja magisztrál, Sarkköröntúli Fővonal lett volna. Na, ez az a borzasztó állapotú vasút, amiről Moldova a példáját vehette. Valamelyik oldalon úgy írták le, hogy elsőre kiküldtek ezer GULAG-foglyot, harminc őrt meg három kutyát, aztán, ha elfogytak, küldték a következőt. Ez a Szalehard-Igarka vasút. (A Kotlasz-Vorkuta vonalat is így építették.)

Videok a vasútról:

https://www.youtube.com/watch?v=ejE3hRIvmEk

https://www.youtube.com/watch?v=Fk8yLaMQalc

 

 

Igarkától már nincs olyan nagyon messze Norilszk, de Norilszknak nem erre van vasúti összeköttetése, hanem Tajnak és Kajerkan bányavárosokkal együtt Dugyinkába, a Jenyiszej partjára. Ha már kisvasúti oldal, akkor ez nem OFF, mert 1000 mm keskenynyomtávnak épült 1936-ban, 114 km hosszban. 1953-ban átépítették orosz széles nyomtávra, 231 km hosszú lett, gondolom, a másik két városba vezető vonallal, villamosítva van, de nem tartozik az Orosz Vasutakhoz, hanem a nikkelbánya-társaságé. Mivel megépült a közút is Dugyinkába, 1998 óta, ha minden igaz, nincs rajta személyszállítás.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Norilszk#Forr.C3.A1sok

 

http://24.hu/elet-stilus/2015/12/30/a-foldi-pokol-norilszk-a-vilag-legelhetetlenebb-nagyvarosa/

 

http://falanszter.blog.hu/2011/03/05/az_orosz_mordor_milliardokat_termelo_lepusztult_varos_a_savas_esok_es_a_fagy_fogsagaban

Na, ez lehet a Joszif Sztálin szárnyvasút igaz története. Ti, akik Magyarországon építitek a kisvasutakat, soha ne kerüljetek ilyen körülmények közé, hacsak turistaként nem. Ha olykor eszetekbe jut, és van a közelben, ne sajnáljatok magatoktól egy kis vodkát.

 

 

Előzmény: troglodita (57633)