Pubi úr Creative Commons License 2016.08.19 0 0 14648

Nem tudom, hogy mennyire vagy felszerelkezve, de leírom, én hogy szoktam csinálni. Buktatók: más fogszámú fogastengelyről származik a kerék és-vagy más átmérőjű fazettáról ütötted le.

Azért nem szabad kerekeket pakolgatni csak úgy, mert a központja úgy van kialakítva, hogy a tengelyre felütéskor a fogastengely kisebb átmérőre esztergált része utat mar magának, ezzel biztosítva a kereket az elfordulástól, elősegítve a stabil rögzítést a tengelyen. Egy kereket szakszerűen és stabilan csak egyszer lehet felütni. De! Nagyobb tengely átmérő esetén a leütött kerék központját összehúzhatod homorú húzó szegecselővel állványban, így egyöntetű lesz az összehúzás. Ezután a már meglévő tengely fazettájának átmérőjéhez alakítod ki a kerék központját. Kisebb átmérőnél természetesen nincs gond. Én hatpofás lépcsős tárcsába fogom. A központ átmérője legyen 1-2 tizeddel kisebb. Majd a szegecselőbe a kereket és a tengelyt összeütöd úgy, hogy az ütések közben körbe forgatod. Ezt betartva garantáltan központosan fog futni.

Megteheted azt is, hogy leütöd és felütöd, de a végeredmény kérdőjeles. Vagy sikerül, vagy nem.

Ha esetleg kör keresztmetszetű tengelyre van  illesztve, (itt nem hiszem, de azért leírom), akkor be kell zárni a központot  persellyel és a megfelelő átmérőre átfúrni majd dörzsárazva illeszteni és felütni. Ilyen kialakításnál gyakran már van egy persely a kerékhez illesztve az kompletten kiüthető, cserélhető.

Előzmény: Szigeti Péter (14647)