Kevés lesz az a 37 000 db, ha a 15 km makóihoz kellett 28 000 db.
Makó-Püspöklelle dióhéjban
1913.V.29.-én a leendő kisvasút közigazgatási bejárása.
1913.VIII.6.-án a Kereskedelemügyi Minisztérium kiadja az építési engedélyt a Csanádi Püspöki Uradalom részére 4500/III/1913. iratszámon.
1945.IV. hóban az uradalom földterületeit kisajátították, a kisvasút tulajdonos nélkül maradt.
1947.XII.3.-án 10:00 órai kezdettel közigazgatási bejárás a korlátozott közforgalomra való megnyitás miatt.
1948.I.23.-án ideiglenes üzemengedély a Püspöklelei Földmíves Szövetkezet részére, érvényes 1948.XII.31.-ig.
1949.II. Új tulajdonos: Mezőhegyesi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalat
1949.VII.1.-én kelt rovancs:
1 db 5 méteres fahíd
4 db vas áteresz 60x100 I acél áthidalókkal
15 000 vfm fővágány 6 kg/fm súlyú sínekkel, 40 % avultsággal, 7 méteres sínszálak, 2 800 db
1 600 vfm állomási vágányzat 6 kg/fm súlyú sínekkel, 40 % avultsággal
48 db útátjáró, 209 méter összhosszal
3 db váltó, állítóművel, 6 kg/fm súlyú, 40 % avultságú
14 db váltó, állítómű nélkül, 6 kg/fm súlyú, 40 % avultságú
5 600 – 5 600 db külső és belső lapos heveder
7 400 db alátétlemez
74 000 db sínszeg
28 000 db talpfa
1 db 6 méter mély ásott kút, tégla falazatú
1 db nyílt rakodó
1 db magasrakodó, 2 x 2.4 x 56 méteres, kétoldalt 10 cm vastag beton fallal
1 db vágányhídmérleg, 10 x 4 x 3 m téglafalú, cseréptetejű mérlegházzal
12 db roncs favázas fékezetlen lóré
2 db roncs favázas lóré, fékes
6 favázas, 1 vasvázas lóré alváz kerekek nélkül
1 db személyszállító lóré, roncs
2 db vasvázas billenő csille, jó állapotban
Sándor majorban
50 q ócska 5 kg/fm súlyú sín
18 db 5 kg/fm súlyú sínekkel bíró 6 méteres repvágány
Téglagyárban
46 db 5 kg/fm súlyú sínekkel bíró 5 méteres repvágány
1 db fordító korong
Püspöklellén
22 db lóré végoldal
1950.I.1.-én új tulajdonos: Békéscsabai Gazdasági Vasutak Nemzetei Vállalat.
Bontási engedély száma 7898/III/54-1/1950 iratszámon, érvényes 1950.V.5.-én megtartott helyszíni tárgyalás alapján.