wector81 Creative Commons License 2016.07.25 0 0 14095

Én kipróbáltam - mivel java részben pályán járok - magasabb értékeket, egészen 2,5bar-ig.

Annyit tapasztaltam, hogy a menetzaj csökkent, a stabilitás-egyenesfutás javult, a fogyasztás egy ici-picit lejjebb kúszott, az elindulások mintha rugalmasabbak lettek volna. Száraz időben a fékút nem változott, kanyartartás javult. Viszont úthibákon pattogott.

Ellenben nyirkos-vizes-esős-trutyis időben a fékút drasztikusan megnőtt, az oldaltartás-kanyarstabilitás rettenetesen leromlott. A keményebbre fújt gumik a nedves-vizes burkolattal nem tudtak mit kezdeni, csúsztak veszettül, éles határral a tapadás-megcsúszás között, és nagyon kevés elég volt neki, hogy kitolja az orrát, kidobja a farát, vagy egyszerűen csak egy nagyobb fékezésnél álló kerekekkel csússzak előre, indulásnál pedig ha kell ha nem kipörgött, ha csak egy kicsivel is kövérebb gázzal akartam elindulni. Mindezt friss Continental gumikkal, tehát nem Linglong.

Szóval száraz időben és főleg pályán használva hajszállal jobb a keményebb gumi, de ha csak egy kicsit is nyirkos-vizes az út, szinte életveszélyes, a gyári 2,1-2,2 értékhez képest. Én is visszatértem a gyári értékekre, ég-és-föld. Tényleg laposnak tűnik, főleg elöl, de ez az ideális a kocsinak-futóműnek. Szóval szerintem ne variálj.

Előzmény: Törölt nick (14092)