Az sajnos tény, hogy a hajózásban / hajógyártásban kevés olyan innováció adódott az elmúlt 25-30 évben, amibe való beruházáshoz jelentős plusz tőke kellett volna, a többlet tudást pedig a meglévő, jól képzett szakembergárda fel tudta volna csipegetni az évek alatt.
Tehát míg mondjuk a videoton hamar elvérzett volna (mint ahogy tkp a japánok is lassan elvéreznek Korea miatt), illetve a Május 1. ruhagyár sem gyártana tuti már semmit a kínaiak miatt; semmi olyan elháríthatatlan külső tényező nem volt, ami miatt a hajógyártás ne tudta volna túlélni a rendszerváltást.
Mint ahogy pl. a cukoripar is, meg - kicsit neccesebben azért - az buszgyártás is. De ez itt tényleg OFF.
Mindegy, ez a hajó elment - a szó szoros értelmében :(
A visszacsinálhatatlan események után az nagyobb baj ma már, hogy az állam a hajózást mai napig hülye gyerekek olcsó* játékának, úri huncutságának tartja, és ennek megfelelően priorálja a közlekedés fejlesztésben - a bányászbéka segge alá.
(Ld. a Dunához nem nyúlunk, de majd mi speciális magyar hajókat tervezünk (hol is...?), ami fél métert merül, és egész évben tud közlekedni...
* ami drága