ph5.5 Creative Commons License 2016.07.13 0 0 28719

Nézd. 

Ha sikerül is összehoznod a megfelel távolságot és "éles" is lesz a kép amit vetítesz, semmivel nem lesz jobb és életszerűbb mint amikor egy 2e Ft-os diavetítővel valami bábfilmet vetítesz a háttérre. 

 

Kezdem az elején. A háttér a moziban, tantermekben, projektorok esetén nem véletlenül fehér. Ide is az kell. 

Adott egy dia. Ha túl erős fény megy rajta keresztül, akkor használhatatlan lesz az eredmény. Ergo maga a téma megvilágítása és egy diakocka összehangolása nem sok jóval kecsegtet. 

 

De inkább nem is technikai oldalról közelítem meg a dolgot. Ez egy játékszer. Értelmes, színvonalas képhez nem ez, hanem az optikai spot az ami megoldást jelent. És ott nincs diafilm... ott sima fekete korong van amiből formát vágtak ki. És van egy normális vetítőlencséje. Fém házban, tisztességes fókuszálási lehetőséggel. És hogy kevesen használják? Igen... és nem a 100e feletti ára miatt. Hanem mert

-lehet kint fotózni a természetben ha természetes környezetet akarunk "imitálni"

-lehet stúdióban fotózni- majd kompozit képet készíteni az előre elkészített tájkép megvilágítását imitálva.

 

Mindkettő szebb, jobb, olcsóbb.

 

Az az adapter pedig amit bemutattál remek példája annak hogy mindenáron elakarnak valamit adni... ha letakarod azt a részt ami az alaprefi mellett kimarad- akkor a vakucső előbb-utóbb meghal. Ha nem takarod le, akkor annyi kósza fény szabadul fel hogy értelmetlen lesz a használat. 

Előzmény: nagytomsky (28718)