pooh.aki.pooh.volt.a.reg Creative Commons License 2016.07.01 0 0 48593

nézd, a Nanocomnak vannak hibái, aki sokat dolgozik vele, az tudja ezt. az egyes elemek csoportokba vannak rendezve, de nem funkcionális szempontból, például a lambda szondák és a légtömegmérő nem egymás mellett van, hogy egy pillantássan lehessen kiértékelni, meg ilyesmi. egy modern diagnosztikában az ilyesmi komfortosabb kezelést jelent.

de mondjuk a P38 esetében a Nanocom szerintem a legolcsóbb diagnosztika, amivel már érdemes foglalkozni. az akkut egymilliószor levettem már, és sosem volt gondom, mert mindig vigyáztam, hogy a kocsi ne legyen lezárva.

(az egyedüli dolog ami ilyenkor tönkrement, az a gyári navi volt, mert akkor még nem tudtam hogy a piezokristályoknak kell néhány perc amig leállnak).

de a lényeg, a Nanocommal meg lehet változtatni a BeCM beállitásait, immót, risztót kikapcsolni, de EKA-t meg kulcsot kódolni egy másik modullal lehet, és ez a modul egyedül sokkal drágább mint a Nanocom, ezért nem sok embernek van. Ezzel a modullal én simán kikódolom akár a beriasztott BeCM-et is, megváltoztatom a kulcs kódját, vagy akár az EKA-t is. 

a nanocom tud olyasmit is, amit a gyári diagnosztika nem. a múltkoriban egy komplikált esethez hivtak, amikor nem indult a motor. a fura az volt, hogy a helyi importőr/gyári szerviz sem tudott segiteni, viszont kilistázták a hibákat, és az alapján az immo kód volt kiesve. nem értettem hogy miért nem tudták megoldani a problémát, aztán amikor én akartam szinkronizálni, nekem sem ment. de itt a Nanocom tud valamit amit a gyári nem, hogy kiirja a helyes kódot, és kézzel is be tudod irni. igy sikerült aztán.

szóval mindennek van előnye és hátránya, a LR specifikus dolgokhoz a Nanocomot preferálom, mig a motor meg ilyesmihez egy másik diagnosztika akár jobb is lehet, már amennyiben OBD2- verzióról beszélünk már, vagy a BMW-s a dizel esetében...

ez most a P38-ra vonatkozott főleg, az újabb kocsikkal egszerűbb kissé a helyzet.

 

Előzmény: LRROV2 (48584)