ak.negyvenhet Creative Commons License 2016.07.01 0 0 48588

Walker!

 

Jómagam CsepelD344-esen "szocializálódtam", szal értem miről írsz.......

 

Nekem is meg lett volna a pénzem egy D2-esre, jobban is tetszett mint az 1-es, de pont a szerkezeti egyszerűség miatt inkább az 1-est választottam, pont azért meg a hátam közepére hiányzott púpnak ez a sok sz*pás mindenféle elektronikákkal és hasonlókkal.

 

Na most ez így ebben a formában, hogy a "Land rover egy angol hulladék" így ennyire leegyszerűsítve nem értek egyet, hiszen kb. majdnem ég és föld a különbség az egyes típusok között!

 

Mivel van miből választani, olyat kell venni, aminek a hibáit az ember el tudja viselni.

 

"A betétek Textar, a tárcsák Roadhouse. A Lángtól hozatva, ez volt nekik. Nem üt, nem görbe, oszt mégsem találkoznak. Vegyek új féknyerget is? Ki a bánatnak van ennyi pénze egy ilyen szutyokra? Terepen remek, ezt elismerem. Király. De ennyi gonddal, ennyiért? Az ár-érték arány beteg. Egy rohadt UAZ 469B tudja ugyanezt, üveggombokért."

 

Na most ez a probléma is........ azért egy tárcsafék még nem űrrakéta!

 

Azt, hogy nem üt a tárcsa, leellenőrizted? Felrakni esztergára, megforgatni, na majd az megmutatja, hogy ütnek vagy sem....... Egyik környékbeli öreg gépész szaki ecsetelte múltkor az autószerelő cimbinek (aki rendszeresen hordja hozzá a féktárcsákat szabályoztatni), hogy mostanában egyre több új féktárcsát is szabályoznia kell már, mert miután leöntik, meg kellene várni míg rendesen lehűl, mert x idő múlva is tekeredik az öntvény, ehelyett még ki sem hűl a cucc öntés után, már letolják géppel, utána meg megtekeredik, szal nem lenne egyedi jelenség, ha a zsír új tárcsád is ütne!

 

Én első körön kivenném a betéteket, valami tuti sík felületen csiszolóvászonnal felhúznám tuti egyenesre, hogy ne kelljen leszerelni a tárcsákat, ott a helyükön átmérném indikátorórával (nem tökéletes, mert a kerékcsapágy kottyanása is benne lesz a történetben, de legalább ha nagyon nagy gebasz van azt megmutatja), átmozgatnám-járatnám a dugattyúkat,áttisztítanám őket. Ezek pénzbe nem kerülnek így első körön.

 

Hogy a D2 ár érték aránya milyen, azt nem tudom, de azt viszont igen, hogy szerintem a D1 ár-érték aránya kiváló!!!!!!!!!!!!!

 

Az UAZ faxa verda, én nagyon kedvelem őket, most az idén is az egyik méhész kolléga platós UAZ-a olyan szépen és jól dolgozta végig a szezont, hogy le a kalappal előtte!!!!!

 

Viszont egy D1 és egy JÓ UAZ árát ha megnézed, hát olyan egetverő nagy különbség nincs, és azért az elsőként említett gépet használhatom a mindennapokban is általános használatú autóként, az UAZ-t meg nem annyira.

 

Alkatrész? Kintről alig drágább mint egy UAZ-hoz..... jó, van pár dolog ami igen, de azopk azért igen ritkán kellenek. Ami sűrűn kell az gombokért van, főleg ha azt nézem, hogy monnnyuk egy Japcsi géphez képest milyen áron vannak a cuccok!!

 

Én nem vagyok mester szerelő, de azért szoktam dolgozgatni néha az autószerelő cimbimnél, javítottunk már Toyo Hiluxokat, L200-asokat, Pajerokat, sokszor hangosan röhögtünk az elb*szott és béna technikai megoldásokon és balfaxságokon, az alkatrészárakat látva meg nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek.

 

Nekem ne jöjjön itt senki azzal, hogy "merthogy a Japán soha se romlik el"......... én magam látom a saját szememmel hogy milyen sztorik vannak, no meg azt is látom,hogy azokat a verdákat mennyi pénzből lehet talpra állítani!

 

Én csak a D1-esről tudok nyilatkozni, oké, sok kicsi sokra megy, és gyakran 20 év feletti terepjárókról beszélünk, de arányaiban gombokért van minden, bonyolultságra meg aki egy UAZ-t, Ladát vagy Golf 1-est meg tud javítani az a diszkóval is meg fog birkózni! :-DD

 

P38, D2............. marhára tetszettek mindigis, megdobban a szívem sokszor amikor látok egy szép P38-as range-et, mert gyönyörű, meg a D2-is, de otthonra nem kéne.

 

Meg van a gond a D1-el is, jobban szét van rohadva, öregebb, kopottasabb stb.stb. de ez legalább primitív, odab*szok kalapáccsal, és megy tovább! :-DDDDDDDDDDD

 

Szal ha Te is szoci technikákon edződtél, nem ijedsz meg egy KrAZ-tól és hasonlóktól, egy szervó nélküli Csepel D344-estől, tehát kb. az a stílusú terepes vagy mint én, akkor aszondom, hogy nem kell hátat fordítani a Land Rovernek, csak valami egyszerűbb típusra kell váltani, aminek a nyűgjei még elviselhetőek. A BECM és hasonló dolgok miatt lehet hogy már én is leöntöttem volna 5 litykó gázolajjal, 'oszt felgyújtom az egészet a faxba.........

 

Annyi, hogy tudomásul kell venni, hogy ha vesz az ember egy öreg verdát, akkor rá kell szánni még X összeget, meg rengeteg szabadidőt az elején, faxán felújítani, és utána még sok évig lesz egy használható verdád.

 

Én asszem 780-ért vettem az enyémet 2013 nyarán, azóta csak annyit csináltam vele, hogy műszakilag megbízható és működőképes legyen, most járhatok olyan 1-1,1M-nél azzal amit eddig ráköltöttem, ha véget ér a házzal-műhellyel a meló, a Diszkó lesz a következő, megkapja a full felújítást, ráverek még vagy 800-at 1M-et, leszek 2M környékén a végén, de lesz egy faxa gépem ami még sokáig dolgozhat! :-D

 

Mondjuk mióta meg van, azóta végigdolgozta a 2014-15-16-os méhész szezont, és ezeket az összegeket ha fuvarosnak kellett volna kifizetnem, akkor aszondom, hogy lassan a vételára felét már visszakereste! :-))

 

Szal esetemben se drágának, se bonyolultnak, se megbízhatatlannak se mondanám, én 1x maradtam  az út szélén vele idáig, de az EGYÉRTELMŰEN emberi hanyagságra és nemtörődömségre vezethető vissza, olyan okra, ami miatt egy Csepel, egy URAL vagy egy KrAZ is ugyanúgy az út szélén maradt volna, szal abszolút nem haragszom a verdára, mert nem érdemli meg!!!!!!

 

 

Úgyhogy légyszíves ne vedd így kompletten egy kalap alá az összes Land Rovert, hogy "szar-f*s angol hulladék", mert ez így általánosítva nem igaz szerintem!

 

Én úgy látom, hogy konkrétan Te rossz típust választottál, olyat ami már nem annyira primitív szerkezet mint a régiek, és persze hogy kinyílik a bicska a zsebedben.....

 

 

 

Átkozom a napot, amikor az asszony nyomására megvettem. Jut eszembe, ma találkoztam egy emberrel, aki szintén Lipótot ajánlgatta. A kalászi 4x4 bolt embere, remekül elbeszélgettünk. A Landroveresek mind remek fickók, de valahogy úgy érzem, ez nem az én világom. Nincs hozzá elég pénzem, és nem vagyok elég elkötelezett. Én működő autót szeretnék, nem pedig állandó szopást. A mostani problémáról a régi vicc jut eszembe: