smnks Creative Commons License 2016.06.27 -1 0 14

A gőzöstopicban fűtőgép témában leírtakat szeretném megtoldani egy akkori hámános életképpel:

 

Határozottan emlékszem, hogy 1986. nov. 7.-én volt a Hámánban a fűtőgépek szezonkezdeti próbaüzeme. Amikor reggel bementünk "kommunista műszakra" (:-D))), ezerrel duruzsolt a két fűtőgép, kora délután, amikor hazamentünk, már nem volt tűz a kazánokban, csak halkan sustorgott még a gőz itt-ott. A tényleges fűtés csak néhány nappal, vagy héttel később indult be...

 

Már nem fűtőgép vonatkozásban, de hangulati elemként hadd írjam le még a következőket:

Erre a nov. 7.-i kommunista műszakra, mely -ünnepnap lévén- elvileg nem volt kötelező, P. elvtárs, az akkori vontatási főnök, előzőleg úgy invitálta meg a dolgozókat, hogy "Mindenkit szeretettel elvárok!" :-)))  

Az aznapi soron kívüli munka egyébként a műhely takarításából állt, amelyben benne foglaltatott a szerelőaknák lehetőségekhez képesti megtisztítása is. Gőzborotva is bevetésre került a hosszú idő alatt lerakódott és betömörödött vastag olajsár felszakítása céljából.

A munkafolyamatot napközben P. elvtárs, valamint egyik helyettese, G. elvtárs, a dízeles vezetőmérnök, díszegyenruhába öltözve meg is szemlélték. Arra már nem emlékszem, hogy N elvtárs, a villamos vezetőmérnök is részt vett-e ezen a műhelybejáráson, a villanymozdonyok fő bázisa ugyanis Nyugati Motorszín volt, noha a V43-asok revízióját akkoriban nem a Nyugatiban, hanem szintén a Hámán körfűtőházában -azaz a mai Füstiben- végezték.