Én nem érzek ellentmondást stevie-13 légszűrővel kapcsolatos mondásában. El tudom képzelni, hogy az anyagminőség és a gyártástechnológia fejlődése azt eredményezte, hogy a légszűrők stabilak, nagy strapabírásúak, lerongyolódásukra - értelmes kereteken belül - nem kell számítani, szűrőképességüket nem veszítik, legfeljebb a túl nagy, tervezettől eltérő fojtás okozhat problémát, de a mindig új szűrő sem a kellő szűrési hatásfokot és fojtást biztosítja.
De ez valóban ellentétben áll Alex Raps 7500 km-es szűrőcsere mondásával.
Hát, olvastam ilyet országosan ismert és kifejezetten elismert Ford Focus szervizmestertől is. Laikusként én valahogy az általam eddig alkalmazott 10 ekm-es légszűrőcseréhez vonzódom. De nem tudom sem tudományosan, sem tapasztalati érvekkel alátámasztani.
Az olajcsréről is - itt is, korábbi hozzászólásokban is - olvashatjuk a melegen ajánlott csereciklus felezést, és ennek ellentétét, a csereciklus nyugalommal valóü betartását is.
Én hajlok az előbb emlegetett szevizmester ezzel kapcsolatos álláspontját elfogadni: tök mindegy, hogy a gyártói ajánlásnak megfelelő melyik, és esetleg mennyivel jobb olajjal, de minél sűrűbben cserélgessünk, a dízelekben mindenképpen, ennek több a hozzáadott értéke, mint a - talán túlzottan is megalapozott - válogatásnak.