''csiga Creative Commons License 2016.06.13 0 0 34539

Közelítesz ahhoz, amit kérdeztem.

 

Ha visszaolvasol, sok hozzáértő fórumtárs  -  köztük az is, aki most is ír még ide -  írta le, miért is jó a sűrűbb olajcsere. Azzal egyet is értek.

 

Aztán jött a kipufogógáz utókezelő rendszer miatti SAPS mizéria. Ezt is megértettem. Egy indokkal több, hogy sűrűbben cseréld a kisebb SAPS érték miatt.

 

Aztán jött a minél vékonyabb olajat a motorba, mert ez jó a környezetvédelemnek, meg a motornak. És itt már szívom a fogam...

 

Merthogy ugyanazok az alapvető kenési helyek +turbó van, aztán egyszer csak hipp-hopp kisebb viszkozitású olaj kell bele, mert változott a gyártás technológia, ( attól, hogy ugyanaz a motor kapott egy DPF-et? )  és emiatt meg a kisebb viszkozitású olaj miatt már  szinte olajat sem kell cserélni. Mondják ők, hallgatom én...

 

Pont ez az A1/B1, A5/B5, meg 5w30 olaj az, ami számomra (  motorvédelem szempontjából) nem túl meggyőző. Biztos azért, mert én is Zsiguli, meg  Skoda 120 korszakán nőttem fel, de akkor is. 

Előzmény: Robi53 (34532)