gorcher Creative Commons License 2016.06.04 -13 1 2065

Na még egyszer, mert összeborultak a dolgok:

 

Óriásiak vagytok mindketten :) Köszönöm!

'70 után, ha minden igaz így történtek a dolgok:

 

1970. április 3.-án a 2-es metró első szakaszának átadásával egyidejűleg az autóbusz végállomása az Örs vezér tere zuglói oldalára  került, ahonnan a mai napig indul a járat. Ugyanezen időponttól a 45Y jelzésű időszakos járat az Örs vezér tere és Cinkota, Gyógyszertár (Szabadföld út – Vidámvásár utca sarok) között közlekdett, végig a Kerepesi úton. Ezen járat 1977. január 1-jén átszámozódott 145-re és 1981. február 1-jén szűnt meg.

 

A 45-ös járat útvonala 1971 második félévében, a Georgina utca leaszfaltozása után, ismét meghosszabbodott Cinkota, Georgina utcáig a Batthyányi Ilona utca – Gazdaság út útvonalon.

 

A vonalon 1973-ban jelentek meg az első IK260-as típusú autóbuszok (ezt a szüleim mondták);

 

1986.04.01-jén megindult a 45É jelzésű éjszakai autóbusz járat a Baross tér és Cinkota, HÉV-állomás között, amely a gödöllői HÉV éjszakai üzemszünete alatt közlekedett.

 

1996.05.01-jén megszűnt a 46-os autóbuszjárat, helyettesítésére a 45-ös autóbuszok útvonala módosult: Örs vezér tere – Kerepesi út – Veress Péter út – Hősök fasora – Újszász utca – Cinkota, Georgina utca;

 

2006 júniusában az állandó zsúfoltságra való tekintettel megtörténik a vonal csuklósítása 10 darab IK280-as típusú autóbusszal, a járat végállomása ekkor a Lassú utcához kerül át, továbbá 2006-ban új megálló létesült a járat vonalán az Örs vezér terén, az Árkád áruház mellett (Örs vezér tere, Kerepesi út);

 

2007. június 11-től 15-ig a kettős metró felújításának járműigénye miatt ideiglenesen a vonalon a csuklós autóbuszok helyett 12 darab IK260-as típusú szóló autóbusz közlekedett. Ha jól emlékszem 2010-ben is történt egy ilyen két hétre.

 

2013-ban, az Újszász utcai útfelújítás befejezése után megjelennek az alacsonypadlós járművek a vonalon, kezdetben 3 darab Volvo 7700A típusú autóbusszal.

 

2016. január 4. és április 29.-e között a VT Arriva C2G típusú vonalai is szolgáltattak a vonalon;

 

2016. május 2. napja óta ismét kizárólag a BKV Zrt. szolgáltat a vonalon 2 darab IK435-ös és 6 darab Volvo 7700A típusú autóbusszal hétköznap, szombaton 6 darab Volvo 7700A típusú autóbusszal, vasárnap 2 darab IK260-as és 3 darab IK412-es típusú autóbusszal, melyeket a BKV Zrt. Cinkotai divíziója biztosít, ami most fog változni (a vonal a garázs 4-es számú csoportjába tartozik).

 

A szüleim emlékei szerint még 1973 előtt IK620-asok jártak a vonalon, gondolom a Mező garázs adta őket és a cinkotai garázs 1975-ös megnyitásával vette volna át a vonalat ez a garázs?

Előzmény: gorcher (2064)