APT Creative Commons License 2016.05.27 0 0 14392

Igen, annak tudható be, és tényleg nem olajozgatásra meg noszogatásra van szüksége... Sőt, nem kizárt, hogy már évtizedek óta így bántak szegénnyel, így nem is lesz elég egy tisztítás, hanem a csapok-csapágyak komolyabb kopásainak orvoslására is szükség lesz. Még a nem túl informatív képekről is messziről látszik, hogy a csapágyak feketéllenek a beszáradt olajsártól-kosztól, az óra biztos, hogy egy emberöltő óta nem látott órást. Ha most az egészet nyakon fújod olajjal, lehet, hogy pár hónapot, fél-egy évet elvánszorog még, de aztán csak még rosszabb lesz a helyzet... Nézd meg például, hogy néznek ki a horgony emelő-felületei - meg lennék lepve, ha nem lennének már erősen bemaródva.

 

Szét kell szedni, és korrekt módon leszervizelni, ahol kell, ott javítani. Semmi más megoldás nincs, ami szakszerűnek és megfelelőnek lenne mondható. Olyan ez, mint egy szétkopott, már beindulni-húzni nem nagyon akaró öreg motor - lehet adni ötleteket, hogy tele kell tölteni a legsűrűbb olajjal, nyakon önteni STP-vel, mindenféle adalékanyaggal - és akkor lehet, hogy tényleg elvánszorog még egy kicsit (talán éppen addig, ameddig el lehet adni egy naiv és gyanútlan áldozatnak) - de az egyedüli korrekt megoldás az bizony a motorgenerál...

Előzmény: Dani922 (14391)