stemplis Creative Commons License 2016.05.25 0 0 44333

Meglazítod a fétengely végén lévő anyát, és a felnicsavarokat. A rugót ajánlatos megemelés előtt összefogatni, (könnyebb úgy szét és összeszerelni).Ha kész, akkor felemeled, le a kereket. Én  utána lecsavartam a kormányöszekötő gömbfej anyáját és kinyomattam a gömbfejet is, (könnyebb úgy mozgatni a tengelycsonkot). Utána leengeded a váltóolajat (19 vagy 22-es crova kulcs).

Következő, hogy az alsó talpasgömbfej rögzítő csavarját kiszeded, a talpast kiugrasztod a helyéről, ja és még előtte lecsavarod a féltengely végéről az anyát.

Ha ez megvan, akkor elvileg már ki lehet fordítani a féltengelyt az agyból.

Amikor kint van,akkor a belső csuklónál egy nagycsavarhúzóval kicsit megfeszítve és egy picit megrántva, ki tudod pattintani a váltóból a féltegelyt.

Utána már csak ki kell húzni a helyéről.

A csuklócserét nem részletezem.

Ilyenkor ajánlatos már a belsőnek is a gumiharangját kicserélni, és újrazsírozni, ha esetleg már régi, száradt, darabos benne a zsír. Továbbá a váltóban a féltengelyszimmeringet is. Azt csak ki kell fordítani csavarhúzóval.

 

Az összerakás; visszafelé mindent értelemszerűen. A végén el ne felejtsd a váltóolajat visszatölteni. A féltengelyanyát a végé kb. 300 Nm-el kell meghúzni. Viszonyításképp: a kerékcsavarokat kb. 120-130-al.

Előzmény: dugynok08 (44331)