Berloq Creative Commons License 2016.05.20 0 0 7795

A km állás egyedi dolog. 30 éves gépben is lehet 1000km és 1 évesben is 30000km.
A nehéz indulás:
1. gyújtás hiba is lehetséges. szerezni kéne másik CDI-t hozzá próbára.
    De legalább nézzétek meg hogy szép kövér kék szikrákat ad-e.
2. de valószínűbb hogy kopott a motor (direktszűrő van-é a karbin? ha igen, dobd ki)
Hidegen nagyok a hézagok-> elmegy a kompresszió ->nehezen indul.
Bemelegszik kicsit: tágulnak az alkatrészek ->javul a kompresszió -> könnyen (könnyebben) indul.
Megoldás: valószínűleg fúrás, gyűrűzés. De ha most veszed és tartósan használni akarod, akkor ez nem sokáig elég.
Fúrás, hajtókar, hajtókarcsapágyak, dugattyú, gyűrűk, tömítések. Ez lenne az alap. Alaphangon 40e (RD80MX-hez).
Ekkor már érdemes még 10-15e-t rákölteni és cseréltetsz a blokkban minden csapágyat, szimmeringet, tömítést.
Ráadásul ránézhetnének a váltóra hogy mi az a luft 5-6 között. Mindenesetre nem kéne ott lennie.
Legvalószínűbb hogy a váltódob hibája lesz (nem mozgatja megfelelően a léptetővillákat), lehet elég egy takarítás meg csapágycsere is, de ha kuka, akkor alkatrészügyileg bajban leszel.

Ezeket a költségeket (minimum) kalkuláld bele ha megveszed.
Spórolhatsz ha (a fúráson kívül) magad csinálod és te szerzed be az alkatrészeket, de ha ez az első motor amit szétszednél akkor inkább nem javaslom. Szétszedni nem gond de megtalálni a hibát, kijavítani, és összerakni úgy hogy működjön is, az kicsit nehezebb.

Előzmény: Nagyisti989 (7794)