Sajka Creative Commons License 2016.05.02 0 0 1288

Jogos a felvetés, a buszközlekedés terminológiája valóban követni látszik (részben) a vasútét, bár nem teljesen. (Pont a megállóhely/állomás kérdésében pl. szerintem nem teljesen egyezik a logika, csak hasonlít.) A felvetésed a pályaudvar és állomás megkülönböztetésére azt implikálja, hogy az autóbuszok esetében is próbáljunk kritériumokat találni a megkülönböztetésre. A vasútnál - jól érzékelhetően - belső, laikus számára nem feltétlenül evidens vasutas-szempontok is meghatározzák az elnevezéseket a méretkülönbségen túl; a buszközlekedésnél én nemigen látok erre utaló jeleket. Szerintem az "autóbuszállomás" és a "buszpályaudvar" esetén szerintem inkább csak (részben szubjektív) mérte- illetve kiépítettségbeli elhatárolás lehetséges.

Alább beidézek négy Fortepan képet.

- Az első szerintem buszmegálló, de semmiképp nem autóbuszállomás, és főleg nem buszpályaudvar. :-D

- A második és harmadik szerintem autóbuszállomás, és nem "csak" -megálló, viszont (bár jelenleg így van címkézve) magamtól - nem akarom megbántani a kiskunhalasiakat illetve az érdieket, és lehet hogy a helyi köznyelv így tesz/tett, de - én nem titulálnám "buszpályaudvarnak",
- A negyedik az Engels (Erzsébet) téri, ami rengeteg forrás szerint pályaudvar, de szerintem nem hibázunk, ha ezt is autóbuszállomásnak címkézzük (vö: minden pályaudvar állomás, de nem minden állomás pályaudvar), viszont kicsit fura volna buszmegállónak nevezni... (Sőt ez esetben, a két szó kifejezetten másra vonatkozik: az Engels-téri buszmegálló mondjuk a 4-es járat megállóhelye volt, a buszpályaudvar meg a távolsági buszok végállomása.)

Előzmény: napocza (1286)