sualsidal Creative Commons License 2016.04.10 0 1 85866

Igen, előfordulhat, hogy akár ezekből a roncsokból is. Jobboldali kép: a két vízszintes vezérsík között lévő, kissé V-alakú szerkezet az a vezérsíkokat összekötő főtartó-szerkezet maradványa. Hátrébb (a kép alja felé) van két, keresztirányba lerakott tengely (ezek a magassági kormánylap vezérlésének részei),középen pedig egy kissé ferdén hátrafelé álló hosszabb tengely, ez a trimmelhető vízszintes vezérsík csavarorsója, aminek az "anyája" egyben a vezérsík főtartójához kapcsolódó bekötő elem. Ha a csavarorsó végén lévő ütközőtől mérve megszámoljuk, hány menethosszra van az "anya", akkor megkapjuk a hozzá tartozó vezérsík-trimm aktuális értékét, 1 menet (fordulat) = 1 unit a kijelzőn, persze ezt nem árt egyeztetni a fedélzeti adatrögzítő értékével is. Néhány dolgot persze azért még illik ellenőrizni, pl. nem sérült-e, "szaladt-e meg" a csavarorsón és/vagy az "anyán" a menet (eléggé valószínűtlen, ezek nagyon masszív acél-alkatrészek), de jó esetben nem kizárt, hogy ezekből a roncsokból tényleg megállapítható a vezérsík/trimm utolsó beállítása.

Előzmény: elemes (85865)