A penalty brake nem egy konkrét berendezés, hanem egy fogalom, mint pl az önműködő fék.
A kialakítása a gőzösöktől napjainkig sokféle lehet.
Az első esemény több minden lehet, attól függően, hogy mi váltja ki a kényszerfékezést, és persze, hogy milyen az adott mozdony vezérlése.
Általában EP szelepek vezérlik, a P2 (vagy akár más) fékszelepet.
Az elektromos jel a "holtember" készüléktől, túlsebesség védelemtől, vonatmegállító rendszerektől, stb érkeznek.
Ezeknek vagy van külön figyelemfelhívő része, vagy nincs.
Gondolom, a holtember pedálnak van időreléje, meg valami dudája, és bizonyos ideig zajong, majd ha nem kezelik, elenged a reléje, az meg oldja az EP szelepet, ami elengedi a levegőt a P2 szelep megfelelő teréből, ezért a rugó lenyomja a szelepet, így nyitja ki valamelyik szeleprést, és az megint valami membrán alól kiengedi a levegőt a mozdonyvezető fékezőszelepében, mintha a gépész vágta volna a fékkart gyorsfék állásba.
Pontosan nincs türelmem végignézni a fékábrákat, de kb így működnek,
A vonatmegállító EP szelepe alaphelyzetben meghúzott állapotban van, amikor a mozdony jelvevő tekercse elhalad a vörös jelző jelfeladó tekercse fölött, meghúz a relé, megszakítva az áramkört, elejt az EP szelep, elengedi a levegő a P2 szelep megfelelő teréből és kb ugyanaz játszódik le, mint az előző esetben.
De szerintem itt nincs figyelmeztetés. Elmegy a vörös mellett, már le is old a védelem.
Itt látszik egy korai kivitel, még gőzősön, kb 8:00-tól: